Okunması şart makaleler:

Tasavvuf ve Tarikatlardan Yeni Dünya Dinine: Bölüm 1 ve Bölüm 2
Komünizm, Kızıl Devrim, Sovyetler Birliği ve Şirketler
İnsan, Din ve Kuran
Bu da amme hizmeti: Okunması Gereken Kitaplar Listesi

Bir Başka Din: Tasavvuf kitabı çıktı; internet'ten sipariş etmek için kitapyurdu link'i.

YENİ: Youtube'daki hodor hodor konuşmalarım için buradan alalım.

6 Temmuz 2024 Cumartesi

Nedensizlik

Selam.

Bu blog'u açalı yaklaşık/düz hesap 15 yıl oldu. Hâlâ aynı yerdeyim. Yok, birçok görüşümün üstüne tuğlalar koyup ördüm, görüşlerim evrim geçirmedi, gelişti. Birikimim arttı. Ancak o zamanlar major depresyon ve anksiyete sandığım ancak şimdi bipolar olduğunu öğrendiğim hastalık yakamı bırakmadı. Hâlâ buraya "çok kötüyüm ühüüğüee" tarzı yazılar yazmak utanç verici. Ama ben bir insanım.

3 saat önce iyiydim. Şimdi ve son 1 saattir kötüyüm. İyi olmak için hiçbir şey yapmadım. Kötü olmak için de. Hiçbir değişken olmadan, hiçbir nedensellik olmadan, hiçbir pattern olmadan iyi ya da kötü oluyorum. Bu benim karakterimde biri için çok zor.

Zira analitik felsefeyi sevme sebebim her şeyi didik didik analiz etmesi, sebep sonuç bağı kurması, belirli pattern'lar üzerinden her şeyi kategorize etmesi. Kıta felsefesinde haybeden masallar anlatılırken ben Anglosakson gelenekteki analitik felsefeyi tercih ettiysem, incelediği konuyu belirli şablonlar ve nedensellik ilişkisiyle işlemesindendir. Ama benim hayatımda nedensellik yok. Bu yazıyı yazarken anksiyeteden geberiyorum. En kötü hâlimde değilim ama 3/10 verirdim iyi olma hâlime. Yoksa en kötü hâlimde bunları yazacak mecalim olmuyor. Ama bacaklarımın ikisi de istemsizce bir sağa bir sola sallanıyor. Ve ben neredeyse her gün böyle hissetmekten yoruldum. Üstelik arada sırada iyi hissederek. Bir buruşturulup bir düzeltilmeye çalışılan kağıt gibi yıprandım.

İyi olduğumda içime bir huşu geliyor, Ömer Baba'ya dönüyorum, sikseler "Boşver Allah var" derim, o derece umurumda olmuyor dünya. Kötü olduğumda ise en ufak acı 10 katıyla çarpılarak canımı yakıyor. Çünkü aynı acıları yıllardır hissetmek ve hiçbir sebep-sonuç ilişkisi kuramamak artık beni çok yordu. İlk çektiğin şınavın "ne var lan kolaymış" dedirtmesi, 50. şınavın ise "hıııaananı sikeyim" dedirtmesi gibi.

Bu sözümü hep aleyhime kullanıyorlar, sanki hiçbir delile dayanmadan sırf inanmaya ihtiyacım varmış diye Müslüman olmuşum gibi. Ama ben Kuran'ı okuyup didik didik ettiğimde sike sike Müslüman oldum. Bunları söyleyen Allah'tır dedim. Neyse konu bu değil, aleyhime kullanılan şey, Allah olmasa bu iğreti, rezil, acı dolu, anlamsız dünyada bir dakika durmayacağımdır. O'nun takdirini kazanmak dışında hiçbir amacım yok ama O'nun hoşnutsuzluğunu kazanmak için de elimden geleni yapıyorum.

Rasyonel egoizm, daha az değerli bir şey uğruna daha değerli bir şeyi satmamaktır. Ben O'nun emirlerine birçok zaman uymuyorum. Bana açtığı türlü kapıya rağmen, O'nun nimetine nankörlük edip duruyorum. İrrasyonel bir egoistim.

Kuran'da çilecilik yoktur. Eğer hayatınızda çok acı varsa bu asla ödül değildir. İki ihtimal vardır, başınıza gelenler ya imtihandır ya da ceza. Yani hayatınızda hiçbir şeyin yolunda gitmemesi ve sürekli kötü olmanız, pek iyiye işaret değildir. Haybeden acı çekmek asla günahlarınıza kefaret olmaz, bu fakir avuntusudur. Üzerinden ders çıkarılmamış acı size hiçbir şey katmaz. Acı, Tanrı'nın yarattığı en büyük, en akıl almaz eserdir. Ve artık Rabbimin bu eserinden çok yoruldum. Acılarımdan ders çıkaramıyorum, hepsi teoride kalıyor, pratikte hâlâ olduğum yerdeyim. Sanırım benim yıllardır bu hastalıkla mücadele etmem de bir şeylerin yolunda gitmediğinin işareti. Belki de sınav değil, O'nun verdiği azabı ve cezayı çekiyorumdur. Bu düşünce de beni kahrediyor.

Dünyanın en salak retoriğidir: "Sadece günahları olanlar Tanrı'nın olmasını ister". Hayır, günahları olanlar keşke Tanrı olmasa da tüm yediğim boklardan yok olarak kurtulsam der. Kedilerle çok ilgilenen, birçok kedinin hayatını kurtarıp onları sahiplendiren bir arkadaşım vardı. Bir gün dedi ki, bu yaptıklarımın boşa gitmesinden çok korkuyorum, inşallah öte dünya vardır. Benim için konu orada kapandı. Esas, yaptığı iyiliklerin karşılığını alamayanlar Allah'ın var olmasını ister.

Ben istediğimden değil, Kuran'ın O'nun katından olduğuna kesin olarak inandığım için Müslüman oldum. Ve bu kadar günahla nasıl baş edeceğimi, ne kadarının hastalığımdan mazur görüleceğini, ne kadarının benim kendi ellerimle yaptığım pislikler olacağını bilmiyorum. Peygamberimize "De ki" diye şunu demesi emredilmiştir: "Bana ve size ne yapılacağını da bilmiyorum" (Ahkaf 9'dan)

Ben de bilmiyorum.

Bildiğim tek şey, artık neden iyi neden kötü dönemlerim olduğunu asla bilemediğim, pattern'sız, sebep-sonuçsuz bu hastalıkla baş etmekten çok yorulduğum ve bu yorgunluğun beni iyi insan olmaya değil, kötü biri olmaya ittiği. Benim için çanlar iyiye çalmıyor. Siz ne kadar kötü durumda olursanız olun, iyi bir insan olmaya çalışın. Ama bunu derken de aklımda şu ayet canlanıyor: "İnsanlara hayırda erginliği/dürüstlüğü emredip de öz benliklerinizi unutuyor musunuz? Üstelik de Kitap'ı okuyup durmaktasınız. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?" (Bakara 44)

Evet Allah'ım, unutuyorum. Nolur bana akıl sahiplerinden olmayı nasip et. Kendi nefsime yenildim işte, görüyorsun. Beni kendimden koru Allah'ım. 

Yalvarırım.


 


 


105 yorum:

  1. Umarım en yakın zamanda kendine gelirsin abi

    YanıtlaSil
  2. Siktir et Cemre yaa, taqma qafanı :)

    YanıtlaSil
  3. illüminati paylaş la

    YanıtlaSil
  4. Ye, iç, sapla...

    YanıtlaSil
  5. Allah sabır ihsan ve akıl version hepimize. Allah bizi bizden korusun amin.

    YanıtlaSil
  6. siktir et malzeme bu

    YanıtlaSil
  7. Abi Allah ilmini arttıtıp göğsünü genişletir inşallah.

    YanıtlaSil
  8. "sırf inanmaya ihtiyacım varmış diye Müslüman olmuşum gibi" lafı aslında inanmak için gayet yeterli bir sebep ama sen bilirsin abi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam Allah'a inanmasam var olduğunu bilmesem bu hayatı yaşamam bitiririm diyor sen ne diyon? Sen bilirsin

      Sil
  9. Allah, senin niyetini senden daha iyi bilir. Allah acımasız mı ki iyi niyeti olduğunu bildiği kullarının kalplerini mühürlesin? Yardım edecektir. Bizimle kal.

    YanıtlaSil
  10. Allah yardımcın olsun dostum, en güzel şifasını nasip etsin inşallah. Can-ı gönülden duamdır senin için.

    YanıtlaSil
  11. Üstat burada yazmaya devam et bırakma yazılarının ayrı bir tadı var.

    YanıtlaSil
  12. Allah (c.c.) yardımcın olsun. Umarım hayatında her şey bir anda iyiye gitmeye başlar. Kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  13. Allah sana şifa versin Cemre , seni Islama hizmet eden kullarından eylesin (amin)

    YanıtlaSil
  14. Onların ben amk

    YanıtlaSil
  15. Sikko ya video çek ya da yazı yaz sırf yayınlarla olmuyor.

    YanıtlaSil
  16. varlığına atıfta bulunduğun inanç yine bir varlık başkaldırısı ile taçlanmış. yalvardığın kişi yine kendin. en iyi halinin bu olacağı ihtimali seni delirtiyor, değil mi? günahların peşini bırakmayacak gibi. hadi hep birlikte ne kadar günahkar olduğumuzu haykıralım.

    YanıtlaSil
  17. Sike sike Müslüman olup bunları söyleyen Allah'tır dedirten Allahına Kurban olayım

    YanıtlaSil
  18. aynı hastalıkla bende boğuşuyorum anlattıkların o yüzden bana asla yabancı gelmiyor mevlanın nasip ettiği etmediği pek çok şeydeki hikmeti az çok lütfuyla anladım ama bu hastalık bu acılar bu halim intihara meyilli beynim artık çok ağır geliyor.

    asla istemem ama bir gün daha fazla sabredemeyerek intihar edersem Allahın beni mazur görmesi bu günahım için affetmesi tek dileğim.

    cennette en büyük nimet şüphesiz ki ruhani huzur ve mutluluk asla kaybolmayacak saf bir mutluluk.

    nasip et ya Rab.

    YanıtlaSil
  19. Ulan şu "makaram sarı bağlar" esprisini görmek bile mutlu etti sikko uzun zamandır(sen yazmadığından beri) buralara uğramaz oldum tekrar tebessüm ettirdin Allah seni cennetine alır inşallah.

    YanıtlaSil
  20. Cezalandırılmış değilsin bende allahın elçisi değilim. (Genetik miras)

    YanıtlaSil
  21. Bir sabah tedavine yönelik şahane bir hapın çıktığı haberini alacaksın. Her şey eskisi gibi olmasada bir sigara yakar yoluna devam edeceksin. (Medyum Değilim)

    YanıtlaSil
  22. 10 yıldır seni buradan takip ediyorum.

    YanıtlaSil
  23. Anlıyorum seni.. Kendimi anlamak için de okuyorum. Senin yaşadıklarını anlıyorum çünkü o çıkışı olmayan odada gibiyim. Kendimi anlamıyorum çünkü mantıklı bir açıklaması yok. İnancım desem bir orada bir burada. İnançlı olsa daha mı iyi olurdu diyorum ama belli ki çözüm o da değil. Bazen çok iyi enerjik olup bazen su içmeye bile kalkmaya mecalim olmamasının sebebini kendim bulacağımdan eminim ama 50 yıl sonra ama 5 dk sonra bilemem ama illa ki bulacağım. Cevapları bulana kadar kendine iyi bakmalısın bence boşa gitmemeli bu olanlar

    YanıtlaSil
  24. abi siktir et. valla değmez

    YanıtlaSil
  25. Yazının sonuna gelene kadar kendini anlattığını sanıyordum, Bakara 44'ü okuduktan sonra beni de anlattığını fark ettim. 🥲 Allah'ım bizi doğru yoluna ulaştırsın kardeşim...

    YanıtlaSil
  26. Buraya malca bir yorum giriyorumki gelecek nesiller bu yazıyı okuyup yorumlara geçtiklerinde aa mala bak desinler

    YanıtlaSil
  27. Ye, iç, dibine kadar sapla...

    YanıtlaSil
  28. Selam,

    Acılarının sebebi üniversite.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  29. Allah yardımcın olsun abi. Bu söylediklerimi öyle laf olsun diye söylemicem, sen çok güçlü bir adamsın, neden böyle diyorum çünkü; bu yaşadığın illete rağmen hayatta hiçte azımsanamayacak derecede iyi işler başarmış, ne olursa olsun entellektüel gelişimini arttırmaya çalışmış bir adamsın, hep üzerine bir şeyler koymaya doğru olana yapmaya çalışmış bir adamsın. Biz insanız abi günah işleriz, kendini bırakma biliyorum söylemesi kolay ama yapma abi bunu sen nelerin üstesinden gelmiş adamsın. tek taşağına sağlık cansın

    YanıtlaSil
  30. Yaşım küçük olduğundan hep eski yazılarını okuyordum, emindim ama buralara bir seferlik de olsa döneceğinden, isterim ki eskisi gibi yaz ve çiz buralarda abi, öyle bir isterim ki hem de fakat bundan önce bir başka çok isteyeceğim şey sağlığının hııhğ Rabbim şükürler olsun denecek derecede olması.

    YanıtlaSil
  31. Abi hepimiz bu yaşanılan sonda , aslında var olan varlıklar olmadığımızı anladığımızda bu yaşanılanlar bir anlam kazanacak..

    YanıtlaSil
  32. Cemre inan ki senden kötü durumdayım, tablonun psikoza çevirmemesi gerekiyor benim tavsiyem YouTube kanalını falan kapa sıradan bir işe gir,zaten iş güç sahibi ol baskısı sana YouTube kanalını açtırdı.Selam

    YanıtlaSil
  33. Hayırlı dualarım seninle Allah dilerse

    YanıtlaSil
  34. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  35. Allah sınavını kolaylaştırsın💐

    YanıtlaSil
  36. Yüce Mevla işlerini kolay eylesin. Akşam yayınlarına denk gelmek o akşamın güzel ve huzurlu geçmesine vesile oluyor. Ne diyeyim, güzel insanlar iyi ki varlar.

    YanıtlaSil
  37. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  38. iyileştiğin günleri youtube'da "EVEYİ Cİ VOKKE DIBI DIM DIM/ YÉKÉKÉ NIMO YÉKÉ YÉKÉ/ OLM HAYAT GÜZEL LAN" başlıklı yayınlar ile görmek samimi söylüyorum en çok istediğim şeylerden bir tanesi. bir agnostik olarak tanrı var ise sana sağlık vermesini diliyorum. iyileşmen (iyileşmeyeceksen bile -çünkü hastalığı genetik olarak aldığın deden son 40 yılını bu b*kla mücadele içinde geçirmiş- iyilik hâllerinin uzun ve fazla dolayısıyla kötülük hâllerininde az ve kısa sürdüğü bir ömür geçirmen) umuduyla..
    ve ben bunları yazarken sen tam şuan yayın açtın youtube'da. avrupa yakası fatoş'un guzelliginden bahsediyorsun. chatte ROM yine karılara sarkıyo. SALIK live chat diye tutturmus, KL cemre söz verir giderken de göt verir diyo. seviyoruz seni demirel. geçecek..

    YanıtlaSil
  39. İnsanın varlık iddiasında bulunması geçici ve mecazidir. Akıl, zorunlu ve imkansızın (mevcudun/geçmişin) bilgisine vakıf olsa da, mümkünün (imkanın/geleceğin) bilgisine vakıf olamaz. Çünkü zaman, imkanı kuşatmıştır…
    Aklın ve Düşüncenin İmkanı
    https://drive.google.com/file/d/1cMIVXWub1jdpF84dUbseLs-PRwVTkAg1/view?usp=share_link
    “Bu Kuran senden önce gönderdiğimiz elçilerimizin de yasasıdır. Sen bizim yasamızda bir değişiklik bulamazsın." (Kuran : 17:77)
    “Kuran, kendinden öncekileri tasdik eden, her şeyi açıklayan bir kitaptır; iman eden toplum için bir rahmet ve bir hidayettir. (Kuran : 12:111)
    “Oku, insana yazmayı ve bilgiyi öğreten Rabbin sonsuz iyilik ve ikram sahibidir.” (Kuran : 96:3,4,5)
    Mutlak Bilgi için sadece Kuran metni yeter.

    YanıtlaSil
  40. Michael abi niye önceki yazılarının bir kaçını sildin

    YanıtlaSil

  41. 1.thread

    Acini soylersen artirirsin SABIR cok onemli
    tum acilarin toplami tek dozda verilse kabir azabi ile boy olcusmez dunya da ki acilar hic bir sey kiyas yok mahser ve cehennem yaninda cektiklerin bir hic
    insan bicaklansa gozlerini hastanede aciyor seferber olunuyor o yaranina acisini cekiyorsun ama kesintisiz bicaklandigini dusunursen yaraya surekli tuz basilmasi ile bir anlik olay kiyaslanmayacaksa yani olay olmustur ve o anin yarisi kapatmaya calisir agrisini yasarsin
    Simdi tahlil edeyim
    dertlerini anlatman onlari artiracak bu ilahi yasadir
    Oncelikle Musluman degilsin dilin dusuk edebiyat yap kufrun soz sanatlarinda yeri de yok
    senin bipolar olduguniu kim soyluyor bir manik hali bir normal hal borderline da bir asiri iyi uc bir asiri kotu uc bunlar tanimlamalar psikayt bugun bilim degildir pharma bir bilim oralar baska yerlere gidiyor psikoloji de istatistik hileleri gibi aldatmaya cok musait bir yer ve sozel bir alan ikna etmeye calisiyor kendinden aklen yuksek biriyle basedemezler baska psikologo ihtiyac duyan psikolog yani hicbirinin disiplin olarak ihtisas bir calisma ooalrak ciddiyeti yok
    hastalik hastasi yapip cikiyorlar tamamen saglam biri gitse birkac sey soylese herkeste olan birkac tanim var damgali esek gibi yapistirip gonderirler herkes bipolar sizofren veya borderline olamaz degil mi boyle uc bes adet daha var sepetten secip hangisi denk gelire gonderiyorlar

    sacma salak gibi ifadeler siritiyor onlari kullanmamalisin ancak once Musluan olmalisin sinkafli kufurlerle dini meseleleri yan yana getirmek bir yana cahili oldugun din hakkinda hemne bir yargiya variyorsun
    EHLI SUNNET VEL CEMAAT tek dogru yol ehli dalalet firkalari cehenneme gidecektir senin gibi bidati dinden cikaracak noktada olanlar disinda kalanlar sayet son nefeste imanlarini kurtardiysa bidatleri miktarinca yanip cennete gireceklerdir yani oldugun giib kabir azabi gormen su saydiklarini anlamsizlastiriyor herkesin acisinin toplami olsa dunyada cekmek istersin ahirete kalmasin dersin

    Insan Muslumansa kefaret olur her aci en kucugunden en buyugune aksi taktirde kafir iyisi olmaz yaptigi bir sey iyi olabilir diger kafirlerden daha iyi seyler yapiyorsa bu onun azabini hafifletir hangi sinifa dahilse o sinifta oynama olur hriistyanlarin zalimi ve mazlumunda meratib farki vardir yoksa girdikleri ayni
    cehnenmem ve ayni katman

    YanıtlaSil
  42. 2. thread

    Pskolojik iskencenin sebebi RUH ile ilgilidir batida kendilerini ickiye uyusturucu vurmalari ayni sebepten sen bedenini doyuruyorsun ruhunu olduruyorsun insan da nefs ruha gelip gelirse kalp olumu gerceklestiginde ruhun olu oldugu icin bedenine sikinti vermez insanlari genelde nefs yonettiginden bu hayvansal yasam oldugundan ruhun ihtiyaclari giderilmiyor
    Ruhlar aleminde insan bir anlasma yapti geldigi vatana geri donmek istiyor psikolojine bu nedenle ruh ve sinir hastaliklari deniyor ruh bedeni beyin vasitasi ile yonetiyor cikamiyor tum sinirler aci noronlar araciligi ile ruha iletiliyor deneyimleyen direkleri olan kemikler cikarils aistiflenmis et yigini olan beden degil veya yine bir et parcasindan ibaret olan beyin bilgileri bir yerde saklamiyor bu metinler harfler resimler gorsellerin renk numaralarinin orada durdugu bir yer yok elektriksel enerjiyi kuvveti besin saglayip ayakta durdugunu mu saniyorsun insanlarin tum bilim insanlari toplansa sadece bir organ olan insanin bir uzvu olan EL hakkinda cok az sey soyleyebilirler tum bilimsel yetkinligin toplami bir hic sinek kanadinda ki dokuyu yapmaktan aciz hucre bolunmesini kullanmaya yani varolan mekanizmayi taklide calisip duruyor emekleem asamasinda yani sana onlarda yardimci olamaz zira kendileri yabanci olduklari sey hususunda seni uyusturucu haplarla olene kadar baskilamaktan baska sey yapmazlar ruhun bedene olan iletisimi zayiflarsa ruh o aciyi almadiginda fiziksel kaynakli olandan kurtualbilir aci aynen var ama beyin otomatik bayilma moduna gecebiliyor ve o aralikta o acidan azade olmus oluyorsun
    ruhun duydugu fiziksel olmayan manevi aci da senin ahdini bozmus olman ruh yalnizca Allahu Teala yi anmakla mutmain olur dunyaya gonderilem gayenden cikarsan bu ebedi iskence izdirap anlamina gelir nefsin hosuna gidecek tum seyler pesin zevkler ruha elem verir sen nefsini guclendirip ruhunu ezersen bu depresyon anksiyete bunalim gibi cesitli seylere yol acar her insanin psikolojisi cam bir su testisinden daha zayiftir kolay bozulur zor tamir olur
    Ben Allah icin uyardim hakki sabri tavsiye ettim fani dunyada az kalip gideceksin hic reformizm mealcilik hadis inkarciligi modernist naturalist positivist din diye bir seyler geveleme HER MUSLUMAN SAHABE EFENDILERIMIZ NASIL INANIYORSA OYLE INANMAK ZORUNDADIR
    Dinin yarisina uyup yarisini reddetmek olmaz ISLAM ilk indirildigi gun gibi taptazedir Ummetim 73 firkaya ayrilacak biri hak uzeredir Hadisi Serif mealen Firkai Naciye olan Ahlu Sunnah Vel Jamaah firkasindan saparsan cehennem yani ates paklar
    ne nedenselligi yokmus Musluman degilsin su halindle ancak gunahlarin olmasa bile cektigin dunya cilesi makamini artirir ibadet tevbe etmezsen dunyada yasiyoran bela musibet kazalar derecati yukseltebilir nasil cehnenemde seviyeler var ayni sekilde cennette de dereceler var daha ustte olanlari imrenilecek
    Bunlar disinda cinlerin tesirini geciriyorum vesveseyi buyutursen seni yemeye baslar ciddiye almazsan etki edemez musallat gibi durumlar onlara bir sekilde kapi acmakta maddi manevi yorabilir

    YanıtlaSil
  43. 3. thread
    cogunde neden oldugunu ve ne oldugunu bilmiyorsun senin gibi hicbirseyden anlamayan biri sana ilac yaziyor o ilac tanimlayamadigi hastaliga nasil etki edebilir sen iyi bir sair veya lirik yazan muzisyen olsaydin ve sorsaydin bunlar ilhamlari etkilermi creativism e zarar verir mi deseydin sana evet derdi cunku onlarin cogu uyusturuyor yani seni ya mayistiracak ya beynindeki noronlare zarar verip senin dusunmeni engelleyecek bir nevi seni aptal yapacak kabiliyetlerinden olacaksin ve uyusturucu gibi atmazsan yoksunlugunu yasayacaksin
    dunya da hicbirsey karmasik degil sadece batinin ezberlerini aklindan sil onlarin normlari kulturel degerlerini empoze etme cabalarindan yuz seneden otede yoklar periyodik cetvel kasif ulkeler cok yakin araliklarda degistigini goreceksin bunlar hirsizligi ifsa olmadigindan yuzsuzler o kadar cogu kesiflerti kendilerine ait degil iki yuzlu olmaktan da cekinmiyorlar dogru onemli degil
    avrupaiy bati degerlerinin ilk sirada oncul olmasi onemli onlar acisindan bir de yerli isbirlikcileri olur beyinlerine isedikleri borazanligini yaptiracaklari
    giyim kilik kiyafet ozendirmekle basladilar



    nerede tutsam elimde kaliyor felsefe bir sey katamaz bu alanda dogruya hicibir ulasamiyor dogru ne bilmiyor ne kadar yanlis varsa toplayip dogurya goturebilecegi zannini yasiyorlar bu okullar ekollerden birini benimsesen diger hepsini yanlis bilmek zorundasi nfelsefe dininin firkalari gibiler. bir de bilim dini var kutsiyet atfedilen neyse
    uzar gider Allah hidayet eylesin
    Muslumanin agzinda kufrun ne isi var lanet bela bile okumaz hakedenler olmadigi taktirde varsa oyle birileir sirali kahhariye sirali beddua lanet haklisin ama kufur onlar gibi degil dunyada cikmazsa ahirette cikar haramlari gunahlari terketmek ibadetlere yonelmek bir Musluman icin olmazsa olmazdir itikadini duzeltmeye bak once
    Muslumanim demekle kimse Musluman olmaz Islam i bilmiyorsun blmedigin dine nasil inanacan yanlis bilirsen yine kendini Musluman sanan bir kafir olarak kalacan
    en onemli konu DIN dunaya tek gelis gayen Allahu Teala ya ibadet etmek bunu yapmaninda tek bir yolu olabilir bu kadar insan kendi kafasindan farkli sey soyluyorsa bunlardan hicbiri dogru olamaz olamayacagina gore bunlardan birine tabi olman uyman yahut onlardan farkli kendi kafanin dikine bir yone gitmen onlar gibi akibetini berbad edecek

    YanıtlaSil


  44. 4. thread

    Ruh kuvvetlenirse nefs eziyet ceker ve Ruh bedenin hakimyetini almadan gercek manada bir insan olmus olmazsin. Mesele nefse muhalefet
    Imam Gazali ve Abdulkadir Geylani Hazretlerinin kitaplarini oku InshaAllah

    bir kisiye kizip o kisinin soyledikleri dolasiyial yakini oldugu goruse dusmanlik da insan dogasidir ama ahlakli ve mantikli degildir inanmaya ihtiyacin oldugu icin inaniyorsun diyen ateise havali gorunmek icin dinsizligi seciyorsn diyebilirsin pekala yonelttigi elestiri sig bayat yavan bayag banel ve son derece clichelesmis herkese soyledikleri bir sey ki bunlarin kelime dagarciklari cok azdir birbirilerinden duyuyorlar baskalarina soyluyorlar burada bir ozgunluk yok kendilerini birseye inandirma ihtiyaci duyuyorlar ve senin onu bunun icin yaptigina inandiriyorlar yani ters cevirip yolla kendisine cirkin bir tabirle Musluman kelimesini yanyana getirmen de buyuk bir buftandir boyle olgunluktan cok uzak cocuk tartismasina donuyor

    batinin cileye verdigi anlamlar hic ehemmiyeti yok onlarin literaturunu tarayip orada boyleymis su beyaz sakalli herifsoyle demis bu onlara kredi kazandirir onlari bosuna tahkim etme o ise yaramaz heriften cok daha oturakli seyler soyleyebilirsin de yine asil amaci esgecmeden hersey Islam a gore oolmak zorunda



    ek olarak seninle bu kendine turk devleti diyen cetenin istihbaratcilari vasitasiyla cengele takmis benden soylemesi cevrende olan olaylari mantik suzgecinden gecir zaten farkedeceksin bu cetenin kendine hayri yok yapacak daha iyi bir isi de yok somurge ulkelerinde hele de hindi cumhuriyeti gibi bir yerde zaif ve disarida zavalli olduklarindan elemanlari bos kalmasin diye boyle amacsizca milletin ozel hayatini arastiriyorlar onlara suc olmuyor yahut istihbari faaliyet adina zaaf toplamaya bahane blmaya zorlanmyorlar mesrulastirmak icin suc isleyebilir denetliyorum da diyebilir vesaire onlarinda dinleri imanlari yok sen kimi heykel burnu kemirkmekten beyinleri sulanmis sumuge donmus bunlarda senin en cok ayiplarini kisiel sahsi dusuncelerini dinlemke duymak ister millet yoksul olmasa bunlar her kouda oldugu teknolojide de zayiflar bilgisayarini alirken bios patch atmis olabilirler iranda necaset turkiye ondan daha necaset su seref yoksunu asagilik pislikler halki yoksul bulmus dinleme cihazlarini tespit edecek aletleri bile alacak paralari yok suphelenseler bile ne olacak diyebiliyorlar koc ailesi gibi zengin elitler de devletciklerini takmadiklarindan pabuc birakmadiklarindan herhalde bu turkcu kesimi kafasini duvarlara vuruyor onlara ayni sekilde nufus edemiyoruz masonlari araciligiyla onlar bize nufus ediyor diye yani bir solcuyu dinleyecekleri sira sagcilardan seciyorlar senin gorusun neyse senin karsit fikrini bulup onlara senle ilgili faaliyetler yuruturler bu kadar acik kitap olmak iyi degil intikam isteme diye bahanelere boyarlar ogremek istediklerini getirip sorarlar sordururlar cin buyulerle de ugrasiyrlar somurge ulkesinde yasamak neden zordur al sana birkac sebeb yani bosuna siyaset yorumlama gorunenin disinda cok baska seyler ouyor illa da ogrenmek istiyorsan partilerden degil ergenekon iddianamelerinden basla.

    YanıtlaSil

  45. 5.thread

    Aci da sehvet gibi bir guctur bunlari dogru donusturursen hepsi cok faydali aci olmasa intikami nasil alacaksin o acinin varolmasina sukretmeni saglar ama iste gercek bir DAVA bulursan her andan keyif alirsin ofke nobetleri kinini diriltir canlandirir yitip gitmesine musade etmez daha intikamini almadin diye vakit kollarsin tepelerine bineceksindir. Yani sadece farkindaligini ac ve ne kadar aptal olduklarini gor dunyanin en ozurlu milletinin icinde yasiyorsun ve istihbaratcilari da kendileri gibi aptallardan seciyrlar dunyada bu meslegi yapanlara baktiginda bunlara kalmissa burada bu isler siz kole olmaya mahkumsunuz diyorsun
    devletin dini gorusunu ogrenmek istersen ac dizi izle orada dinden nasil bahsediyorlar bak
    devletcigi idare edenlerin zeka seviyesini mi ogrenmek istiyorsun haberglobal gibi programlara cikardiklari dana sigir ve domuzlara bak ilber sengor bir de parlak cocuk devletin has oglani fetosavar kimdi adini unuttum sen biliyorsundur hah bunlarin zekalarini toplami bir ise yaramaz tamamiyle embesiller bir tiyatro kurgulamaya calisiyor da bunu ilk yapmiyorlar turkiyeyi sabetaistler kurdu ve yonetir bunlarin etkinligini farkedmeiyorsan siyasette konusamazsin ekonomide
    ben sana kisa yollari gosterdim gerisi sana kalmis daha cok sey var da zaten cok uzadi
    Ben Allah icin sana Islami nasil ogrenebilecegini anlattim 4 hak mezhep vardir dini muhaliflerinden dinleme onlar carpitmalardan ogrenmisler tipki avrupa din ogrenmesin diye teroristler uzerinden tanitmasi gibi cok fazla itikadi problemlerin var onlari duzeltmezsen bosuna cennete giderim hesabi yapma benden nacizane tavsiyedir eger bir amacin olsaydi yorulmazdin istiyak sana ihityacin olan enerjinden fazlasini verirdi Allahin dini icin olursa her sey degerlenir her bir sey
    hem Allahu Teala kuluna dert bela sikinti keder elem gonderirse ona dayanma gucunude yaninda gonderir burasi imtihan dunyasi oldugundan genelde bir bela ve onun sebp oldugu sonuclar oluyor insana kotu gelen her sey musibettir ancak hayir da olabilir serde her serde bir hayir vardir da denir serle birlikte hayir da var ki kimseye takatinden fazlasi yuklenmez Allahu Teala adalet sahibidir dayanamayacagi acilari yasatmiyor ki bunlarin asiri uclari vardir. Oldugunde Muslumansan kurtulabilirsinde olurken kafir idinse bir daha ebediyyen acidan kurtulamazsin.

    YanıtlaSil

  46. 6.thread

    Somurge ulkelerinde hicbir habere guvenme bak yine basit bir ornek vereyim kibrisa git levhalara bak resmi aciklamalarini oku sana kuzey kibrisin turko cumhuriyetinin bagimsiz oldugunu filan soyleyecekler hah iste kafasicalisan biriysen dalga mi geciyorsunuz lan dersin resmi bir seye inanma avrupa kurumlari tek agizdan hareket etmelerininde bir sebebi var bunlarin resmi olarak sunduklari bilinmesini istedikleri seklidir gercek vaziyeti degildir ama sunu da bil ki turkiye kibristan daha defacto bir ulke mustemlekeler de devlet olmaz Afrika da ki sinirlar ne kadar gostermelikse turkiyenin sinirlarida oyledir ortadogu ulkeleri gibi cetvelle cizilmistri selanikli ingiliz pici darbeci vatan haini keMAL atabok bati usagi devsirme domuz sahte kahraman bir kurtarici olarak sunulmustur olan ulke kurulmaz toprak kucultmek kiprmak kurtarmak degildir sadece olum gosterip sitmaya razi edildi onuda kemali ataturk yapan cunta getirdi o ingiltereye vali olmaya bu kadar merakli olmasaydi baskasina ataturk diyeceklerdi ona ata diyecektiniz ali suavinin darbesi basarili olsaydi suphe etme ki kemal degil ali ataturk o olacakti allistigindan garip gelmeyecekti bu telaffuz ali ata bak yerine belki kemal ata bak denecekti kemal topu tut! kemal vedata bak. kemal top ol.

    varlik sancilari sorunsali suruncemeleri vesaire ayri bir konuda usturuplu ele almak mantiklidir ama yine tavsiye etmekteyim ki icinde Din-i Mubin Islam a mugayir hic bir sey olmasin Allahu Teala sirkik ufru affetmez. Once Musluman ol. Allahu Teala senden ne istiyor hayatini bunu merkeze alarak yasa zaten kisa bir dunya konagindan sonra kabre goceceksin o alemler cok tehlikelidir olup kurtulmak yok orasi daha fena orayi bilen dunyayi cennetmis der ne kadar dertleri olsada
    eger herseyden geciyorsan kalan zamnaini extra olarak degerlendir intihar eden ettigi yontemle kiyamete kadar aci ceker ve cehneneme gonderilir Allah tan ancak kafirler umidini keser DUA Muminin silahidir senin gercek bir Musluman olman lazim bu da hidayet zanni ile olmaz Allahu Teala nin gonderdigi DIN birdir sen de kendine gore muteziledan karisma bir yoruma din dersen kafir olmaktan cikamazsin ve hristiyanin yaptigi dua gibi bosa cikar.
    Rabbini dogru bilip taniyip yalnizca gonderdigi dine uyup kurtulabilirsin samimiysen Ehli Sunnet vel cemaat oldugunu goreceksin. senin gibiler din bu caga uymuyor biz ise bu caga uyuyoruz dini de bu caga uyduralim gibi 10 emir kapsayan yalan giybet yok ama az olursa olur gibi hicbirseye karismayan hasa bir eglenceye cevirmisler namazi cikarmislar hurafe bidatleri doldurmuslar dinin rukunlerini inkar etmisler adina hasa Islam demeye utanmiyorlar bunlar neticesinde ISLAM DUSMANI oluyorsun ve munafiklarin ve murtedlerin hristiyanlardna daha asagi bir cehennem tabakasinda olmasi gibi cok buyuk azabolar gorursun

    sen yuzeydeki dinsiz yani muhtemelen senin tabirle ate argumanlarindan bahsediyorsun bir kac seferdir. Kur an in delili yine kendisi iddiasini da bilirsin bu konuda kafirleri nefessiz birakinca da celiski iddialarina kaciyorlar onlarinda milyon kere de cevaplari verilse sormaya devam edebiliyorlar konulari yanlis anladiklari detayli bilmediklerinnce celiski zannettikleri tercume kaynakli sorunlari Kur ani Kerime yuklemey calistiklari gibi dolu sey var

    YanıtlaSil

  47. 7. thread

    Kur an i Kerim Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem Hazretlerine sevke diyor Kur an i Kerim korundu diyorsun vasita ve sebeplere ihtiyaci olmaksizin korur ancak Sahabi Efendilerimizi vesile kildi Kur an i Kerim de Hadisi Serifler ile birlikte ayni zatlar araciligi ile bize ulasti bilgi eksikliginden Hadis ilimlerine vakif olmaksizin inkar etmek cehneneden cikartmaz seni

    Kotuye gidiyorum diyorsun NEFS kotulugu emreder ve kafir olmak icin cehalet yeter hicbirseye ihtiyac yok saglam Musluman olmak icin Islami iyi bilmek yani ILIM lazim sen kendini iyi biliyordun veya calistinigi soyliyorsun ama gercekten oyle mi belki iyi dedigin sey iyi olmayabilir kime gore neye gore tabi ki Islam a gore olmak zorundadir. felsefeci kafasindan uydurup uydurup duran duvara dayanan heriftir akliyla hayal gucuyle dogruya ulasmaya calisir oyle yaparak bana matematiksel model sun dunyanin donus hizini bazisini gozlemleyebilirsin pratige dokgutunde o felsefe olmaz teorigi kismina da felsefe demeye ihtiyac yoktur hersey hakkinda bir sey sacmalasin heriflerin ugrasi meslegi bu sacmalamak sonra cahiller de bir sey dediklerini saniyorlar nereden bakilsa icler acisi binler sene evvel felsefeci ne soruyora bugun ayni soru tartisiliyor yani binler senede bir gram yol alamamasi yerinde sayan hicbir kural kaidesi butunu olmayan ustune gecmistekilerin bilgisi ustune tirmanamadigin bir alana bilim diyemezsin bu evrim teorisi gibi kanittan ispattan uzaktir bulgu getiriyorlar ama soyleyebilir misin o neyin bulgusu mikrop uremesinin 15i jenerasyonu ve evrimi kanitladigini sanyor yahut bir maymunun kafatasi ne kadar bilimsel vesaire
    ITIKADDA MUSAMAHA YOK
    Alimleri Hocalari dusmanlarindan dinleme kendilerinden dinle sonra aksini soyleyenleri dinleyeceksen yine dinlersin

    YanıtlaSil
  48. Bütün araştırmalarını sonuna kadar takdir etmişliğim var.Hepsini arşivledim ,çünkü gerçekten saklamaya değer.Bunun yanında sen herkesin ağzına potur potur sıçarken ve öbür dünyadan bahsederken bir küçük yorum yapmış ve senin ölüm döşeğine geldiğinde altın bezlenirken ,olmadığını idrak edeceğin öbür dünyanın uyanmışlığıyla korkudan altına potur potur sıçacağını söylemiştim.Şimdi aradan geçen bunca zamandan sonra tespit ve tahminim şu:1 sene içinde deist 3 sene içinde ateist olacaksın.(çünkü direkt ateist olmayı götün yemiyecek).Bundan neden bu kadar eminim ;çünkü şu sıralar inancın gereği intihar edemezsin,yakın gelecekte ise bu acılardan kurtulmak için cesarete ihtiyacın olacak.İşte o zaman o meşhur kitapta yüzlerce defa yazılan "ey inananlar,Allah'tan korkun " cümlesi aklına takılacak ve "ulan ben niye beni yaratandan onu sevmek yerine korkacağım?" diyeceksin.Sonrası ,, sonrası seni sırf sen süper analiz ve araştırmacısın diye senden hep istek parça isteyen yavşak müridlerine (benim gibi samimi olanları tenzi ederim) önce siktir çekeceksin,sonra yine yazışırız,sakın ölüp kaçma belanı sikerim!

    YanıtlaSil
  49. seni birkaç aydır tanısam da beni sadece kurana yönelten kişi önce Allah sonra sensin, senden Allah razı olsun ve hastalığını iyileştirsin inşallah, az daha dinsizliğe yöneliyordum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al bi tane daha,Kur'an Çarpsın (pardon eski bi ağız alışkanlığı) Allah varsa kesin senin gibilere şöyle derdi:"Ulan size akıl verdim ki emin olmadığınız şeylere şüphe ile bakın diye ,ama siz birbirinizin bozacısı ve şıracıcısı olun diye mi ?(cıcısı ne lan bu bana Sikko'nun Hollan da da da sını hatırlattı:))

      Sil
  50. önceki yazıları silmesen iyiydi

    YanıtlaSil
  51. Sanırım ben senin biraz daha yaşlı versiyonunum. Takip ettiğim kadarıyla sen biraz daha erken yani 18 yaş civarı bu durumdasın. Ben 27. Aşırı mücadeleci, sözde kişilik sahibi, öğrenme aşığı ki senin kadar zeki olmadığımı düşünüyorum bla bla biri iken bir anda tepetaklak oldum. Ne diyebilirim yalnız değilim,yalnız değiliz. Bi de ekt tedavisi nasıl geldi ? Çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  52. Allah sabır ve şifa versin.

    YanıtlaSil
  53. Vay be 4 yıl aradan sonra...

    YanıtlaSil
  54. Adamınız aniden boşanmak istediğini söyledi ve siz hala ailede sevgi varken boşanmak mı istiyorsunuz? O zaman daha fazla aramayın çünkü büyük büyücü Dr. Ajayi sizin için doğru kişi. Mesleğim gereği bankacıyım, 7 yıllık evliliğim çöktüğünde bu kalbimi kırdı ve hatta işimi etkiledi çünkü sürekli düşünüyordum ve konsantre olmuyordum. Kocamı gerçekten seviyorum bu yüzden yaklaşık 5 ay ayrı yaşadıktan sonra onu geri kazanmak için kullanabileceğim yollar arıyorum. Büyük büyücü Dr. Ajayi'nin yardımıyla iş terfisi alabildiğini söyleyen bir adamın tanıklığına rastladım bu yüzden onun iletişimini aldım ve ona ulaştım. Evlilik sorunlarımı ona anlattım ve bana her şeyin benim için daha iyi olacağına dair güvence verdi ama amacıma ulaşmak için yapılması gereken bazı şeyler söyledi, talimatlarını takip ettim ve bugün tekrar kocamla mutlu bir şekilde yaşıyorum, o harika bir adam ve tanrıları tarafından kutsanmış. Herhangi bir yaşam sorununuz için Dr. Ajayi ile Viber veya WhatsApp numarası +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com üzerinden iletişime geçin, onunla tanıştığınıza pişman olmayacaksınız.

    YanıtlaSil
  55. yani yazının hepsini okumadım ama islami fikirlerinin çoğu yersiz ve laubali islam denilen yüce bir dini kendi egonla harmanlayarak anlaman çok komik geliyor bana fikirlerine de saygı duymuyorum saygı duyulacak gibi de değiller inşallah Rabbim şifa verir sağlığına kavuşursun inşaallah dinî düşüncelerin değişir çünkü hiç iç açıcı durmuyor.

    YanıtlaSil
  56. tam benim kafamdan geçenleri yazmışsın mayk.

    YanıtlaSil
  57. allah şifa versin ağabey bende de ciddi bir tiroyid fonksiyon rahatsızlığı var çektiğim psikolojik acı tarif edilemez ben böyle hissediyorsam sen neler yaşıyorsundur allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
  58. Merhaba, en eskilerden beri sizi okuyorum, ve bir çok konuda gözümü açmamı sağladığınız için çok teşekkür ederim. Ben de sizin gibi git geller yaşamaktayım. İnsanlığa katkıda bulunmaya yeltendiğimde özellikle bu gitgeller artmakta. Zannediyorum ki işin içerisinde farklı ruhani faktörler de var. Fakat kendi kendime vardığım bir sonuca sizinle de paylaşmak istiyorum, vücudunuzdaki belli besin değerlerini lütfen kontrol ettirin. Magnezyum, çinko ve b12 dengesi kurunca ben çok olumlu değişim yaşadım. Ayrıca kullandığınız tuz çeşidine de dikkat edin, kaya tuzundan öğütülmüş tuz kullanmak gerekiyor. Tuz ile psikoloji çok yakından ilgili. Bazen sorunun çözümü çok maddi ve çok dibimizde, umarım şifalanırsınız en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
  59. Bi-polarite gibi iki zıtlığı bir bünyede taşıma için kişinin aynı anda iki zıt eğilimle özdeşleşmesi ya da bir çeşit kilitlenme yaşaması diye açıklama yapan bir ekol var. Atalardan ya da yakın aile sisteminden dışlanmış olan iki zıt kişilik, iki farklı din, inanç, birbirine düşman iki etnik yapı ya da meshep gibi... Diyelim anne alevi baba sünni ya da iki düşman etnik gruba dahilse çocuk bünyesinde iki zıtlığa olan sevgisinden ikisini birleştirmeye çalışırmış. Ya da ailede bahsedilmeyen bir fail ve maktül durumunu bir bünyede taşımak... Ya da hepsi saçmalıktır. Her şey deneyimse, bir hastalığı, arızayı deneyimlemeyi seçen de belki bizizdir. Umarım kolaylıkla deneyimleyip yola devam edersiniz.

    YanıtlaSil
  60. Afiyet afiyeti aramamaktır.

    YanıtlaSil
  61. Ulaşamamak kavuşmaktır.

    YanıtlaSil
  62. Derman dertte gizlidir.Dertli olan derman istemez.

    YanıtlaSil
  63. Ne zaman kaderin işine boyun eğsem ceylandan daha sakinim aslandan daha cesur ,
    Ne zaman tedbirin yolunu tutsam acı üstüne acı zincir üstüne zincir.

    YanıtlaSil
  64. Özgürlük beklentiyi terketmektir.

    YanıtlaSil
  65. Büyük doğumlar sancılı olur.

    YanıtlaSil
  66. Allah bir kula hayır dilerse onu kendi kusurlarıyla meşgul eder.

    YanıtlaSil
  67. En zoru kendinle yüzleşmektir.

    YanıtlaSil
  68. Azığım zehir , bineğim gamdır.
    Yaram Yarimdir, Yarim yaramdır.

    YanıtlaSil
  69. Garipliğin alameti bir dildeş bulamamaktır.

    YanıtlaSil
  70. Kendini arayanın yoldaşı yalnızlık,murşidi sükut olur.

    YanıtlaSil
  71. Gönlün tartacağını akıl terazisi çekmez.

    YanıtlaSil
  72. Zenginlik zenginliği aramamaktır.Zenginliği fakirler arar.

    YanıtlaSil
  73. Herşey zıddı ile kaimdir.Kendi zayıflık ve acziyetini bilen Rabbini bilir.

    YanıtlaSil
  74. Rabbini bilen Haddini bilir.
    Allah kendini bildirmek istediğine dert, acı,musibetlerle haddini bildirir.Sende böyle bir dert acı varsa veryansın etme.O derdin içindeki hazineyi bilsen Allah'tan acıdan gayrı bişey istemezdin.

    YanıtlaSil
  75. Aşk ile şol acı aşı yemeye kim gelir Yâ Hû

    YanıtlaSil
  76. Derman arardım derdime
    Derdim bana derman imiş
    Burhan sorardım aslıma
    Aslım bana burhan imiş

    YanıtlaSil
  77. İç yolculuk 4 şeyi terketmekle yürülür.
    Dünyayı terk
    Ahireti terk
    Varlığı terk
    Terki terk.
    Kendini bulmak isteyenin önünde 4 sarp vadi vardır.En zoru dünya sevgisidir

    YanıtlaSil
  78. Verende O
    Alanda O
    Nedir senden gidecek?
    Telaşını görende
    Can senin zannedecek!

    YanıtlaSil
  79. Dışa bakan uyur
    İçe bakan uyanır
    Gafleti derin olan
    Acı ile uyandırılır , nasibi varsa

    YanıtlaSil
  80. İç âlemine dalan
    Hayret içinde hayret
    Paradoks içinde paradoks yaşar
    Anormalse normaldir

    YanıtlaSil
  81. Bazı acılar vardır
    Baldan tatlıdır

    YanıtlaSil
  82. Bazı tadlar vardır
    Zehirden acıdır

    YanıtlaSil
  83. Dünya ehli kazanırken kaybeder.
    Ahiret ehli kaybederken kazanır.
    Allah'ın ehli için ise kazanmakta birdir kaybetmekte.

    YanıtlaSil
  84. Acı da birdir tatlıda
    Farklı geliyorsa sana şaşı baktığın içindir.

    YanıtlaSil
  85. İrfan sahipleri hicbirseyin eksilmesini veya artmasını istemez
    Allah'ın takdirinde noksan arayan ilahlık iddiasındadır.

    YanıtlaSil
  86. Size en çok yanılanı söyleyim mi ?
    İyi işler yaptığını zanneder.

    YanıtlaSil
  87. Tasalanmayın adam kendini arıyor. Akıl da vermeye kalkmayın zekatı hepinize yeter. Hem bu iç yolculuk akılla olmaz . İçine bir kıymık gibi batar matriksteki Neo gibi . Bu savaşı herkes kendi içinde verir.Hakikati arama yolculugudur bu.İnsan kendi ile yuzlestikce Hakikatin soğukluğu çarpar yüzüne.Bi acılar, darlanmalar hep o sancinin emareleridir.Allah yolunu mübarek etsin güzel dost,haline üzülmek şöyle dursun gıpta ettim,kimsenin kendine bile söylemeye cesaret edemeyeceği kusurlarını yekten çekinmeden saklamadan gizlemeden ortaya dökmek her adamın harcı değildir.

    YanıtlaSil
  88. Herkes nefsini aklamakla uğraşıp ne mübarek olduğunu ispatlamaya çalışırken,nefsi ayaklar altına almak yürek ister. Tasavvufa soverken git gide bir dervişe dönüşmen beni çok güldürüyor 🤣eee ne dedik paradoks içinde paradoks

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demişler büyük aşklar hep kavgayla başlar derviş:))

      Sil
  89. Dr. Ajayi ile tanışana kadar büyü yapmaya veya sihire asla inanmazdım, +2347084887094 numaralı telefonundan WhatsApp'tan iletişime geçtim, evliliğimde sıkıntılı zamanlar geçiriyordum çünkü kocam 9 yıllık evliliğimizden sonra artık benimle hiçbir şey yapmak istemediğini söyledi, kocamı seviyorum bu yüzden evliliğimdeki işleri yoluna koymak için yardım arıyordum, gezinirken bir adamın Dr. Ajayi'yi önerdiğini gördüm çünkü AIDS hastalığını bir büyü ile iyileştirmesine yardım etmişti, Dr. Ajayi'ye ulaştım ve kendimi ona anlattım, tüm talimatlarını uyguladıktan sonra evimde huzuru sağlamak için yapmam gereken şeyleri söyledi, kocam fikrini değiştirdi ve mutlu bir şekilde yaşıyoruz ve bir daha boşanmayla ilgili hiçbir şeyden bahsetmedi. Herhangi bir ilişki sorunu veya hayatın herhangi bir yönü için bugün Dr. Ajayi ile iletişime geçin, sorununuza çözümler bulacaktır. Viber / WhatsApp numarası: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com

    YanıtlaSil

Bu blog'a yapılan her yorum, o yorumun sahibini bağlar. Ayrıca makaram sarı bağlar.

3. şahsa hakaret olmadığı müddetçe asla yorum silmem. "Bu yorum yazar tarafından silindi" ibaresi, eğer o yorumu yazan kişi kendi yorumunu sildiyse çıkar.