Okunması şart makaleler:

Tasavvuf ve Tarikatlardan Yeni Dünya Dinine: Bölüm 1 ve Bölüm 2
Komünizm, Kızıl Devrim, Sovyetler Birliği ve Şirketler
İnsan, Din ve Kuran
Bu da amme hizmeti: Okunması Gereken Kitaplar Listesi

Bir Başka Din: Tasavvuf kitabı çıktı; internet'ten sipariş etmek için kitapyurdu link'i.

YENİ: Youtube'daki hodor hodor konuşmalarım için buradan alalım.

2 Temmuz 2016 Cumartesi

Biliyorum, bilmiyorum.

Selam.

Kusmam lazım.

İstediğimden değil, ihtiyacım olduğundan.

Kusarken sonucunu, ertesini, hatta bir saniye sonrasını dahi düşünemezsin, sadece kusarsın. Beyin bir süreliğine kendini inzivaya çeker. Zira artık hazmedemediklerin midende birikir, dolar, ardından yutak borusundan yukarı doğru çıkarak şiddetli bir şekilde taşar. Normalde bağırsaklara doğru yönelip dışarı çıkması gerekenler, bu sefer girdikleri yere ihanet ederek oradan dışarı çıkmak isterler. Bu senin elinde değildir ve bu eylem sırasında geleceği düşünemezsin. "Düşünmezsin" değil, "Düşünemezsin", aradaki tek fark bir harftir, fakat o tek harf uçurumlar kadar fark yaratır. Ben de şu an düşünemiyorum bu anlatacaklarımın nereye varacağını. Sadece beyni kendini durdurmuş ve değil geleceğin, 1 saniye sonrasının bile kaygısını taşımayan biri halinde kusuyorum.

Hayatında kaç tane adil olmaya çabalayan insan tanıyorsun? Sen adil olmaya çalışıyor musun? Seni bilmiyorum, tanıdıklarını da bilmiyorum, fakat büyük çoğunluğunuzun -hem de baya büyük bir çoğunluğunuzun- ezilene değil, kendisinin ezen tarafta olamayışına üzüldüğünü biliyorum. Adil olmak için değil, ezmek için güçlü olmaya çabaladığınızı biliyorum. Belki ben de bu insanlardan biriyimdir, bak onu da bilmiyorum.

Sigara almaya indim, bizim sokaktaki çocuklar saklambaç oynuyordu. Ebe küçük bir çocuktu, gördü arkadaşlarından 2-3 tanesini, kalesine dönüp sobeledi. Boyu ebeden 30-40 cm daha büyük olan bir ergen irisi geldi oralardan, arsız arsız "bizi nerede gördüğünü söylemedin olum, belki bizi kandırıyon ne biliim, sobeee" deyip kaleye dokundu. Ben bile gördüm amına koduğumun evladını, kendisi de biliyordu gözüktüğünü ama güçlü olduğu için onun sözünün geçeceğini o da, ben de, ebe de biliyorduk. Ebe ise doğal bir refleks gösterdi. Oturdu olduğu yere, "ben oynamıyorum yeter artık ya" deyip ağlamaya başladı.

Şu sahne bütün hayatımızın özetidir.

Güçlü ezer, güçsüz çöker ve pes eder. Aslında güçsüzün yapması gereken ısrarla ayağa kalkıp "tamam lan, hadi bir daha oynayalım amına koduklarım" deyip güçlüye kafa tutmasıdır. Güçsüz de bilir doğrusunun bu olduğunu, fakat bazen bunu yapacak gücü kendisinde bulamaz. Bir yerden sonra pes eder. Direnecek takati ve gücü artık kalmadığında ise ya ağlar, ya kusar. Ağlama, kusma, bayılma; bunların hepsi taşıyamayacağımız yüklere gösterdiğimiz doğal tepkilerdir. Bu tepkiler var olduğu için normalde taşıyamayacaklarımızı taşıyabiliriz.

Tutarsız birisi olduğu için Nietzsche'yi filozof değil edebiyatçı olarak görürüm fakat şu güç istenci konusunda baya hakkı var. Güçlü olmak istiyorsunuz, fakat ezene karşı direnmek için değil, ezmek için güçlü olmak istiyorsunuz.

Yeni tanıştığım insanlara artık ilk fırsatta "Herkesin seni bir gün satabileceğini biliyorsun di mi?" diye soruyorum. Bak hatta ona kıyak olsun diye yönlendirme de yapıyorum, "Bu böyledir, di mi?" kalıbıyla soru sorarak boş kaleye gol attıran orta saha oyuncusu edasıyla asist yapıyorum. Bundan sonra ona kalan sadece tek bir dokunuş. "Hayır ya, ben insanlara güveniyorum" minvalinde bir cevap alıyorsam pek ısınamıyorum ona. Tamam diyorum, bu dayak yememiş. Yediyse de boş yere yemiş. Zira dayak yemek sadece üzerinden ders çıkarılırsa faydalıdır. Çektiği acılarla övünen insanlardan da nefret ederim zaten, tamam o acıyı çektin de ondan sonra neyi değiştirdin amcık ağızlı? Yaşıyla övünen insanlardan da bu yüzden nefret ederim.

Yok vazgeçtim.

Ben bildiğin insanlardan nefret ediyorum. Bak kusarken bu da kaçtı aradan. Dedim ya elimde değil diye. Sonrasını düşünemiyorum diye...

Ben artık insanları sadece, Allah var olduğu için kalpleri kırılmaması ve olabildiğince adil davranılması gereken varlıklar olarak görüyorum. Hani Terminator nasıl dünyayı sadece kodlarla algılayan bir makineyse, ben de o makineye dönüşüyorum gitgide. Galiba ben sadece tek Tanrılı değil, aynı zamanda tek kullu bir dine inanıyorum.

Yok bundan da vazgeçtim.

Dedim ya bir saniye sonrasını bile düşünemiyorum diye.

Daha o makine olma aşamasına geçemedim. Aslında o kıvamda olabilmeyi isterdim, ama artık adına genetik yapı mı dersin, fıtrat mı, yoksa maya mı, ne dersen de onda bu yok galiba. Bilmiyorum, belki de biraz vardır ve insanın her yeteneği kullanıldıkça geliştiği için belki bir gün o raddeye ulaşabilirim.

Sana kalitesiz ve ahlak yoksunu bir insan örneği vereyim mi? Dertleşmek için anlattıklarını, günü geldiğinde kafana kakan, sana karşı koz olarak kullanan insan. İşte bu varlık, insan ile orospu çocuğu arasındaki bir ara formdur. Mesela buna hala bozuluyorum, zira dediğim gibi makineleşemedim. Seni öldürmeyen şey güçlendirmiyor, öyle amcık amcık süzlü sözlere kanmayın. Seni öldürmeyen darbe, seni süründürtüyor, ananı tillahını oracıkta sikiveriyor.

Kalitesiz ve ahlak yoksunu bir insan örneği daha vereyim mi? Normalde dikkat etmeyeceği bir huyuna, sırf sen öz eleştiri yaparak dile getirdiğin için pür dikkat kesilen ve seni sürekli oradan vurmaya çalışan insan. İşte bu da bir ara formdur, insan ile orospu evladı arasında.

Mesela bunlara da hala bozuluyorum. Dedim ya makineleşemiyorum diye.

Hem sivri hem yumuşak olmak zor iş dayı.

Bu hayatta şimdiye kadar ne yaptım, ete tırnağa dokunur bir şey yaptım mı, yaptıysam kaç tane, bunları bilmiyorum. Ama hepsini tek başıma yaptığımı biliyorum. Hatta hepsini insanlara rağmen yaptığımı biliyorum. Bak, "Bu işi yaptım" ve "Bu işi insanlara rağmen yaptım" cümleleri arasındaki uçurumu görebiliyor musun? Yazması kolay, 6 harf: "Rağmen". Ama bu tek sözcük uçurum kadar fark yaratır.

Bir de yaptıklarını insanlar sayesinde yapanlar vardır. "Bu işi yaptım" ve "Bu işi şunun, onun sayesinde yaptım" cümleleri arasındaki uçurumu da görebiliyor musun?

Şimdi "Bu işi insanlara rağmen yaptım" ve "Bu işi insanlar sayesinde yaptım" cümleleri arasındaki o katlanmış farkın şiddetini anlayabiliyor musun? Fizikte bağıl hız diye bir şey vardır ya hani... İnsanlar sayesinde işlerini halledenler x hızıyla giderlerken, sen onlara zıt yönde x hızıyla gidersin. Fakat insanlara rağmen bir şeyler yapmaya çalışıyorsan, sen onlara göre -2x hızla geriye doğru gidersin.

Zor iştir yani "rağmen"i göğüsleyebilmek.

Düşündüğünden daha da zor.

Çok isterdim Terminator olabilmeyi. Yok edici anlamına geliyor ama o manada Terminator değil, etkilenmeyen, umursamayan bir makine olabilmeyi...

Yok bundan da vazgeçtim, istemezdim.

Galiba zor olsa da makbul olanı bu.

Makineleşmeden hayatta kalabilmek. İnsanlara rağmen bir şeyler yapabilmek. Bin kere yere yıkılsan da bin birinci kez "sikerim ananızı, hadi bir daha" deyip ayağa kalkabilmek. Ezmek için değil, bir gün sana ihanet edeceklerini bilsen de sırf Allah'ın rızasını kazanabilmek adına ezilenleri korumak için güçlü olabilmek.

Makbul olanlar işte bunlar.

Bak kapı orada, görüyorum, biliyorum.

Hem de o kapı açık.

Ama o kapıya yürüyecek mecalim yok.

Çünkü şu an sadece kusuyorum.

Aslında ben uzun yıllardır kusuyorum.

Hiç kesilmeden kusuyorum. Genellikle sessiz, bazen öğürüp herkese duyurarak...

Ben şu an sadece kusuyorum. İstediğimden değil, ihtiyacım olduğundan.

Ben ağzımı çalkalamaya gidiyorum.

92 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes insanların kötülüğünden, OÇ liğinden bahsederken hep biz değil de, bir başkası "diğer" leri kastediyor. Her birey de "diğer" durumunda.

      Şimdilerde insanlardan tiksinmek moda.
      İnsanlardan tiksinir ve bıkarken Tahammülsüzlük her geçen gün artıyorken, Hitler gibi olur musun eline güç geçse?

      Sil
    2. İnsanlardan değilde belki kendinden tiksiniyorsundur.çünkü herkes kendinden bi parça görür baktığı yüzlerde.

      Sil
  2. Cemre Allah senden razı olsun.Düşünmeye istekliydim ve düşünme yetisini çalıştıracak bilgiye sahip değildim.Bu bilgiye sayende sahibim.Her gün yeni şeyler öğrenme çabasındayım.Seni seviyorum cemre.

    YanıtlaSil
  3. Yeter *mına koyım . Ne zaman bi işe dört kolla sarılsam , ne zaman o işin koşulsuz olacağına inansam , hemen yarıyolda kalıyorum . Ha direncem diyorum bu sefer de başka yerden sezar gibi hanceri yiyorum . Allah her şeyi benim hayrıma yapıyorsa niye gülmüyor bu *mına koduğumun yüzü !?Benim gülmeye , mutlu olmaya hakkım yok mu ? Bilmiyorum ama Allah ın , beni istemeye , istemeye yaratmış olmasına giderek inanıyorum . Ne biliyim hani acıseverler acılı lahmacun a pul biber isterya onun gibi diğer insanlara bir canlı varlık olsun diye yaratılmış gibi hissediyorum . Neyse sizin de dilinizi yordum helal edin hakkınızı ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlardan yediğin hançeri allaha bağlama kappa

      Sil
  4. Sen doğru ol eğri yerini zamanla bulur sikko kardeş:)

    YanıtlaSil
  5. "İnsanlara rağmen hayat güzel" diyebilsem keşke be sikko

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Reis bu gün namazdaki duam;Allahım bana zalimlere karşı durabilecek mecal ve beraber savaşacağım insanlar ver"di

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlam olarak her namazda, her fırsatta ettiğim dua. Bir de başına veya sonuna "beni zalimlere meyletmekten koru"yu eklerim.

      Sil
    2. namazı nasıl kılıyosun hacı? Kaç vakit kılıyosun bide? Kur'andan baktım 3 vakit var, ama nasıl kılıcam. MEzhepler de yalan dolan diyon. Onlar gibi de kılamam. Sen nasıl kılınacağını anladın kur'andan bi yazsana buraa

      Sil
    3. Abdest: (5/Maide-6) (4/Nisa-43)

      Kıble: (2/Bakara-144,149,150)

      Namaz hareketleri:
      1. “kıyam (ayakta durma)” (2/Bakara
      -238, 26/Şuara-218)

      2. “rüku (eğilme)” (2/Bakara–
      43, 5/Maide-55, 48/Fetih
      -29)

      3. “secde (yüz üstü yere kapanma)” (22/Hac-77, 48/Fetih–29,
      39/Zümer-9).

      KISA BİR NOT: "...namaz,
      müminler üzerinde vakitleri belirlenmiş
      bir farzdır." (4/Nisa-103)

      Namaz vakitleri: 2/Bakara-238, 11/Hud-114, 20/Taha-130, 17/İsra-78, 30/Rum-17-18, 50/Kaf-39

      ve bir düzeltme: 62. Sure olan Cuma suresinin 9,10 ve 11. ayetlerinde cuma namazının hem erkeklere hem kadınlara farz olduğunu görüyoruz.

      Kuranda namaz, yoruma açık bir şekilde anlatılmıştır. Belki görmediğim daha bir sürü daha ayet vardır. Kendiniz okuyup düşünün.
      Selam.

      Sil
  8. Ne kadar tiksindiğim insan varsa bende de onlardan bi parça var sikkocuğum

    YanıtlaSil
  9. Burda yazılarını bekleyip dikkatle okuyan insanların olduğunu bil. Buraya yorum yapmasalarda seni anlayan insanlar var, hakveren. Yıllardır okurum. İlk yorumum

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Neyi degiştirdi ki dertlerden başka. Benim de midem kalktı aq...

    YanıtlaSil
  12. Kusmaya da direnmeye de devam ölüm var allah var

    YanıtlaSil
  13. Herseye ragmen ayağa kalkmalı ki sen bunu defalarca defalarca basarabilenlerdensin, korkma. Ayette denildiği gibi "Rabb'in seni terketmedi", kalk ve uyar, herseferinde düşmemenin onlarca yolunu öğrenerek, yeniden... Allah kimseye taşıyabileceğinden fazlasını yüklemez-yüklemedi. Selamlar kardesim

    YanıtlaSil
  14. Bi kendine bak lan. Mecazi anlamda yani . Psikolojine iyi gelecek şeyler yap. Kafa haplarını bırak zehir onlar. Toksik bilirsin. Onlar daha çok bozacak kafanı tamir edeyim derken. Senin sorumluluğun var artık yazılara devam etmek gibi. Babam bana olan sorumluluğunu siklemeden sigaraya düzensiz hayata kendine dikkat etmemeye devam etti erkenden gitti. İşe yarayacak adamlar giderse erkenden geri kalanlar eksik kalır.

    YanıtlaSil
  15. Abi ayrıca çok iyi işler yaptığına çok kişiyi etkiledigine emin ol ama potansiyel bundan fazlası o yüzden devam .
    "Şüphesiz kendi çabası da yakında görülecektir. " Necm 40

    YanıtlaSil
  16. Negatif insanlardan sana ne, neden insanların ekserisinin adalet algısı seni bkadar meşgul etsin ki.
    Hem milyonlarca spermden biri yumurtayı dölleyip canlı ortaya çıkıyor, milyona birlik oran var, insanlar içinde de aynı orandadır veya fazladır bilemeyiz. Ancak insanın atası, iblis gibi suçunu Allaha yüklemedi, ben kendi nefsime zulmettim deyip suçu kendinde aradı.. yyani insanın mayasnda özünde fıtratında iyilik vardır sikkocuğum, matematiksel oranlar seni üzmesin sen yüzünü hanif dine dön, rahmanın ipine sarıl ve bir işten yorulunca başka bir işe geç kardeşim.
    Seni kardeşane duygularla sevenler var bunu sende biliyorsun, gör ve yeise düşme.

    YanıtlaSil
  17. Bir de bir şeyleri kendine rağmen yapanlar var.. Kendiyle savaşı hiç bitmeyenler. Zaten insanın tüm savaşlarının özünde bu yatar.

    YanıtlaSil
  18. İşin kötü yanı ise bu yazıyı ima ettiğin insanlara bile okutsan hakikatten ya çok doğru diyecekeler var içlerinde; ortalamanın üstü psikolojisi..

    YanıtlaSil
  19. Yorum yazmasamda kaç yıldır okuyorum yazdıklarını, adını Piyon olarak yazdığın kitabını da okudum seni tamamiyle anliyorum diyemem benden kat be kat fazla şeyler yaşamışsın, insanlara karşı en ufak bir duygun bile kalmamis.Çok az bir kısım olan , güdülen bir koyun olmaktan çıkmış , acı olan bu dunyanin kirli oyunlarini bazi seylerin farkina varip bu seyler hakkinda ilgisi olan insanlara anlattin.Hala da devam ediyorsun ya da etmeye calisiyorsun en azindan.Bu dünya elindeki oyuncakla oynayan cocuklara guzel gelir. Diyeceğim o ki ne kadar düşsek te yeniden ayağa kalkmaliyiz bende bir muslumanim ahiret inancim var ve dogrusunu soylemek gerekirse eger ahiret inancim yani allah inancim olmasaydi her seyin "yaptigim ve yapacagim" farkli olacagina inaniyorum.Çünkü bu dünyada adalet yok.Yaşamaya devam et iyi şeyler de oluyor hayatta.Belki ileride oyle seyler yasicaksin ki bu gunlere gulup geciceksin.İnşaAllah da oyle olur cunku mutlu olmayi hak edenlerden birisin.Etrafimizda o kadar aptal insanlar varki aptal hedefler peşinde koşan,onlar mutluyken biz mutsusuz.Allahim bize yol goster...
    Yazimi görüp okuyan herkese de selam olsun.

    YanıtlaSil
  20. Ne diyeceğimi BİLMİYORUM abi. Hissettiklerim daha iyi anlatılamazdı. Kalemine sağlık. Senaryo işini umarım yaparsın

    YanıtlaSil
  21. Sikko usta tarihselcilik hakkında görüşlerini merak ediyorum . Özellikle Mustafa Öztürkün yaptığı gibi Kuranı anlamak için ilk tefsircilerin eserlerini kullanmak, ayetlerin nüzul sebeplerini ve indiği donemde kuranda ki ayetlerin nasıl algılandığını araştırmak mantıklı bir kuran okuma metodu olmaz mı ? Kurana yalnızca söz olarak yaklaşmak döneminden uzaklaştırmak ayetlere istediğimiz anlamlar yüklememize neden olmaz mı ? Teşekkürler kaynatasız allah yardımcın olsun .

    YanıtlaSil
  22. Cemre , daha 2 gün önce başımdan hiç kaldıramayacağım olay geçti.Bu olayı daha da kafanı sikmek için anlatmıyorum.Eve geldiğimde böğüre böğüre ağlıyorum ama nasıl ağlamak.Doktora gittim sağlık ocağına , psikiyatriye gidemedim çok uzaktı.Beni bayıltıp uzun yıllar uyandırmamalarını istedim.Hatta iğne yapıp bitirin işimi artık dayanıyorum dedim.İnanmasam yemin olsun intihar edecektim..Biliyon mu 3 gündür sigarayı bırakmıştım.Eve geldiğimde 3 saatte 1 paketi gömdüm neyse biraz toparlandım hatta bu akşam daha iyidim Kur'an okuyordum sonra senin bu yazını gördüm.Acını hissettim ama eksik olan bir şeyler var sanki ya da ben uyduruyorum ,bilmiyorum. Emin olduğum bir şey var yapa yapa yalnız artı kınanmış yaşamak istemiyorum böyle bir orospu çocuğu çürümeyi kabul etmiyorum. eminim ki bunu kimse istemez.Çünkü insan ne kadar temiz ve güçlü olursa olsun 2-3 yıl tek başına bir hücrede geçirirse şeytana bile dönüşebilir.Üzgünüm Peygamber sabrı yok hiçbirimizde.

    Bir de Kuran ayetlerini karıştırırken şu ayet dikkatimi çekti ''Allah kendi yolunda, duvarları birbirine perçinlenmiş bir bina gibi, saf bağlayarak çarpışanları sever.'' Saff/4

    Belkide herkese saçma gelecek bir önerim var bu blog vasıtasıyla veya yeni bir ortak blog oluşturularak böyle acıları çeken insanlarla bir araya gelerek en azından biraz olsun anlamak ve anlatmayı istiyorum.Yüz yüze.Aynı şehirlerdeki insanların bir araya gelmesini ve bu lanet acıyı dindirip güzel işler yapılmasını gerekirse bunun uğrunda canın ve malın kaybedilmesini diliyorum..Çok hayalperest davrandıysam kusra bakmayın herkese iyi geceler.

    YanıtlaSil
  23. İnsanlar sahtekar, insanlar riyakar, insanlar şöyle acımasızlar, insanlar böyle kötüler daha neler neler...
    Onlar öyle yapıyorlar diye biz niye içimizde kötü hisleri taşıyoruz?
    Canın sıkılır, çok sıkılır ama bi şey yaparsın geçer. Olmadı başka bi şey daha yaparsın yine geçer.
    Yine mi olmadı yapmaya devam zaten bizi yol üstünde tutan şey bu olması gerekeni yapma çabası değil de nedir?
    Peki, nefretin bize bu yolda yükten başka nesi var? N'olur sanki atsak hafiflesek önümüze çıkınca itsek kenara da devam etsek? Biz ne yaparsak kendi kendimize yapıyoruz.
    Demişsin ya insanlara rağmen diye ona da yoo derim. Ben eğer bi şey yaptıysam kendime rağmen yaptığımı fark ettim. Yalnızlık hepimizde var mesela ve ben bunun kendim dışında kimseyle paylaşılmayacak bir şey olduğunu da gördüm. Onu paylaşırsan kendine bir şey kalmıyormuş hep insanlar insanlar insanlar doluyormuş içine. Ama yalnızlığım dışında her şeyin de paylaşılacak şeyler olduğunu gördüm. O yüzden yalnızlık dışında ne varsa paylaşmaya çalışıyorum. Bu yazdıklarım gibi.
    Madem yazdım bi şey daha yazayım sürekli gördüğüm ama samimi olmadığım birini her gördüğümde ona gülümseyip hal hatır soruyormuşum bu onu mutlu ediyormuş çünkü bi gün canım çok sıkkın otururken o da oradan geçerken bana ona nasıl gülümsediysem öyle gülümsemiş nasılsın zeynep demişti ben kötüydüm ama öyle diyince bi anda iyi oluverdim iyiyim dedim mutlu edelim mutlu olalım
    çıkar demeyelim buna çünkü değil bence olması gereken o Allah öyle olunca sevdiriyor bize birbirimizi bağ kuruyor aramızda bu yüzden "Herkesin seni bir gün satabileceğini biliyorsun di mi?" sorusuna ben EEE NOLMUŞ OLABİLİR derdim bu ihtimal üzerinde o kadar durmaz birlikte olduğun insanlarla ne yaşadın ne yaptın şimdi ne yapalım diye sorardım sana çünkü güzel şeyler yaşadığım paylaştığım ve yapacağıma inandığım insanlar var çevremde. Sizin de vardır yoksa da olur inşallah diyip duayla bitiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha polyanna olmasan çok haklısın. Dediğin gibi ne olmuş insanların bir gün satma ihtimali varsa. Daha önce satanlar oldu yine olacak. Umut kaybetmeye gerek yok aray8şa devam

      Sil
  24. romantizmden realizme geç artık yaratıcının yaptığını beğenmeyerek kibir örneği gösteriyosun,dünya masallardaki gibi değil ama eğlencesi ve farklılığıda burda tabi bi amacın varsa.

    YanıtlaSil
  25. "Zalimin zulmü varsa sevenin Allah'ı var" deyip işine bakanların içerisinde zalimlerden de var. Zulmedenler,hem kendilerine zulmeder, hem de diğerlerine. Kendi sınavlarını kaybederken, diğerlerinin sınavına sebep olurlar. Böyle konuşup da bi bok yapmamak insanın özsaygısını yitirmesine sebep oluyor. O oyunu baştan baştan oynamak yerine daha kalıcı çözümler üretmek mi lazım bilmiyorum. Ama insanlar çok dolu be sikko, bir devrim gerekli ama nedir, nasıldır bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  26. babam dedi ki allah insanlara değer veriyor sen de vermelisin. yaptım ve işe yarıyor, herkesi sevmek beni mutlu ediyor. ya da her şeyin yaşanması gerektiği için yaşandığını bilmek.

    sen de vermelisin cemre. o insanların ne yaşayıp bu kadar pis yaratıklara dönüştüğünü bilemezsin ama her şeyin olması gerektiği gibi olduğunu bilip ona göre davranırsan şu depresifliğini atabilirsin üstünden.

    sarkazm zeki insanların dünyanın saçmalıklarına ve pisliklerine karşı akıl sağlıklarını korumak için geliştirdiği bir yöntem, sen de onu kalkan olarak kullan.

    sarkazm>kusmak,bayılmak

    YanıtlaSil
  27. Merak ettim. Şahit olduğun o haksizliktan sonra sen o ergen irisine dönüp "mızıkçılık yapma lan, ben bile gordum seni." Dedin mi? Yoksa "hayat boyle iste, bu olayi da bir yazimin girisinde kullanirim artik" deyip basini mi cevirdin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyordum birisinin bunu soracağını ehehe. Çocuk oldukları için hiç dokunmadım, öğrensin böyle böyle dayak yemeyi. Şimdiki ebeveynler korunaklı ev çocuğu yetiştirerek ileride sığırlar içinde yaşamamıza yeterince zemin hazırlıyorlar zaten.

      Sil
    2. Kivirdin sanki... haksızlığa karşı bir tavır koymaktan çocuk terbiyesine cevirdin durumu. Ayrıca mesele gerçekten terbiye dahi olsa sadece ezilen değil ezen tarafın açısından da değerlendirilmeli değil mi? Yani ezen çocuğa yaptığı haksizligin yanına kalmayacağı, elbet yaptıklarını bir görenin olduğu mesajı verilmeli değil miydi? ☺

      Sil
    3. Kivirdin sanki... haksızlığa karşı bir tavır koymaktan çocuk terbiyesine cevirdin durumu. Ayrıca mesele gerçekten terbiye dahi olsa sadece ezilen değil ezen tarafın açısından da değerlendirilmeli değil mi? Yani ezen çocuğa yaptığı haksizligin yanına kalmayacağı, elbet yaptıklarını bir görenin olduğu mesajı verilmeli değil miydi? ☺

      Sil
    4. Burada maksadım seni köşeye sıkıştırmak falan değil. Farklı bir bakış açısı sunmak sadece. Seni sever ve desteklerim pek çok konuda. Bunu da bil kardesim.

      Sil
    5. Hiç cevap da vermeyebilirdim, nesini kıvırayım, genelde yorumları da okumam zaten. Müdahale etmememin tek sebebi buydu.

      Valla sizin gibi duyarlı insanları da ben günlerce sokakta uyuduğum zamanlarda hiç göremedim, yüzüme bakmadan yanımdan çekip gidiyordunuz. Şimdi burada anlattığım bir olaya haddinden fazla odaklanıp sosyal medya duyarlılığı yapıyorsun.

      Sil
    6. Bak şimdi bana iftira ettin. Beni hic tanımadığım halde sırf kendi değer yargılarım ölçüsünde seni eleştirdim diye bana bir etiket yapistirdin. Peki uzatmaya gerek yok. Selametle.

      Sil
    7. Bak şimdi bana iftira ettin. Beni hic tanımadığım halde sırf kendi değer yargılarım ölçüsünde seni eleştirdim diye bana bir etiket yapistirdin. Peki uzatmaya gerek yok. Selametle.

      Sil
    8. Sert ve haksız bir çıkış yaptım, haklısın, özür dilerim.

      Sil
  28. Merak ettim. Şahit olduğun o haksizliktan sonra sen o ergen irisine dönüp "mızıkçılık yapma lan, ben bile gordum seni." Dedin mi? Yoksa "hayat boyle iste, bu olayi da bir yazimin girisinde kullanirim artik" deyip basini mi cevirdin?

    YanıtlaSil
  29. Varoluş sıkıntısı çekiyorsun. Öncelikle geçmiş olsun.

    Tavsiye olarak "süreç yasası"nı anlayıp gerekli uygulamaları yapmanı öneririm.

    YanıtlaSil
  30. Kendini bile güvenemeyen insan başkasına nasıl güvensin ki

    YanıtlaSil
  31. Bu anlatımını gerçekten seviyorum be usta. Bazen polyannacılık yapıyorum, belirli bi noktaya geldiğimi hayatın makul olduğunu ve başımıza gelenleri normalleştirdiğimi sanıyorum. Sonra böyle yazılar görüyorum ;) Ne diyelim Allah hepimize yaşama şevki versin. Allah sabredenlerle beraberdir dostum, devam

    YanıtlaSil
  32. Yav sikko 15 yildir okuyorum seni yeter mk salak gibi insana o kadar anlam yuklersen o kadar deger verirsen sonra o kadar anlami olmadigini o kadar degeri olmadigini anliyinca suclamaya basliyosun kendine kiz mk insanlara niye kiziyorsun ben boktan bi adamsam niye bana deger veriyosun salak misin son yazilarinda insanin acizligine o kadar dikkat cektikten sonra dedim artik anlamistir bi daha bu kusma yazisi gelmez bi bakiyim bloga dedim demin yine kusmuk kusmuguna sokayim

    YanıtlaSil
  33. Abi selamlar,tam nerede olduklarını hatırlamıyorum fakat inkarcıların egemenliğinin bizi yıldırmaması gerektiği ve direnmek ile ilgili ayetler olduğunu hatırlıyorum.Kötülüğümüzü isteyenleri sırdaş edinmememizi de söylüyordu sanırım Ben de mesela salağım.İnsanların sıkıntı çıkaracaklarını biliyorum ama lan bu iyi galiba diyorum.Her ne kadar insanlardan etkilensek te kendimizden sorumluyuz,biz kendimizi kurtarmalıyız.Hep toplum iyi olabilir diyordum da,kimse kimsenin çabasıyla doğrulmaz.

    YanıtlaSil
  34. Amk gamsız olmayı bir öğrenemediniz.

    YanıtlaSil
  35. 3 Mayıs 2015 de Yurtdışına,10 yıldır görmediğim "amcamın" yanına çalışmaya geldim,hala buradayım.Hiç bir zorunluluğum yoktu,durumum gayet normal düzeydeydi.Fakat insanlara söz verdiğim ve tükürdüğümü yalamak gibi bir huyum yoktu.Çıktı geldim,ilk 7 ay herşey güzeldi,Restaurant mutfağında;farklı bir sektörde çalışıyordum.iş tecrübem yoktu,burada yemek yapmayı öğrenecektim.7 ay izinsiz ve maaşsız çalıştım işi öğrenmek ve bana yapılan iyiliklere karşı başımı kalkık tutabilmem için.7 ay sonunda maaşım olmasını ve artık yetebildiğimi söyledim,kabul ettiler fakat güler yüzler,Aslan yeğen,çalışkan yeğen "amcasının" gözünde diğer çalışan işçilerden bi farkı kalmamıştı.İşimi her zaman dört dörtlük yaptım;sonucunda azar işitmemek ve arkamdan konuşulmaması için.Tahmin edersiniz ki öyle olmadı.Konuştular.Ailemi 14 aydır görmüyorum,25 yaşındayım.Gün geçtikçe insanlar üstüme gelmeye,sırf para aldığım için birşeylerin zorlarına gitmeye başladığını anladım.14 aydır mutlu olamadım,geceleri yastığa başımı koyup ağlamaya başladığım anların sayısını hatırlamıyorum.Göğsümde hala bir ağırlık var,tam derinden nefes alamıyorum.Her zaman dua ettim oturum iznimin çıkmaması için.Buradan sıkıldım,istemiyorum,ben artık dönüyorum diyemezdim.Çünkü söz vermiştim.Polis aradı,gittim,ifade verdim,döndüm.Gece olduğunda köpekler gibi yalvardım oturum iznimin çıkmaması için.Geçen hafta polis aradı,yanına gittim.Heyecanlıydım,14 ay sonunda istediğim haberin çok düşük bi ihtimal olmasına rağmen dualar ediyordum.Burada kalmam için dükkan benim üzerime yapılmıştı ve garantiydi burada kalacağım.Polis yanına gittiğimde iş yapabilirsin fakat bu ülke de kalamayacağımı söyledi.İşte tam o an Sevinçten havaya uçtum fakat karmaşık bi ruh hali vardı buruk ve sevinçli.8 gün sonra ülkeme dönüş yapacağım,14 ayımı çöpe attım Sikko.Bu kadar şeyi yaşamak bana bu kadar kısa sürede ağır geldi,yoruldum.Zaman çok hızlı geçti fakat anlayamadığım bi yorgunluk ve sanki senelerdir burada yaşıyormuş gibi hissediyorum.Kapı orada,açık,biliyorum.İnandım bu kadar şeyi yaşamaya gücümün yettiğini sırf bu yüzden koşuyorum.Beni buradan sonra ne beklediğini umursamaksızın.

    YanıtlaSil
  36. Haksızlık,zulüm yapan güçlülerin karşısına dikilmeyle ilgili bütün herşey....benim anladığım.....bunu yapamayınca KUSUYORUZ.....
    En azından bunu yapanları (onları suçüstü izlediğimizi ifade ederek) uyaralım diyorsunuz...doğru mu..?
    Benim izlediğim: suçlular da çocuklar gibidir...munis huylu olanlar,bu uyarıya uyar ve "yol'a" gelir...ama azgın huylu olanlar,bu uyarılardan arsızlaşıp,cüretini artırıp kendini savunmaya seferber edip,daha azgınlaşıp asileşerek devam eder...Pedagoji prensipleri bu tip insanlar için oluşturulmuştur....
    Kısaca: onu "iyiye" /"doğruya"/ "güzele"/"adalete" yönelmiş bir iyi ruhmuş gibi gördüğünüzü ve bu yoldaki çabalarında ona yardımcı olacağınızı sezdirmekten ve iyi neticeyi ummaktan başka çare yok galiba....
    İnsan fıtratında umulmadık kadar iyi,umulmadık kadar berbat yanlar var; siz hangilerini destekler,göze görünür kılar,itibar bahşederseniz onlar gelişir,çiçeklenir ve meyva verir....diğerleri uyur gider....

    YanıtlaSil
  37. Ya dostum merak ediyorum gerçekten nası bir darbe yedin insanlardan,sürekli şöyle moddasın; "hepiniz bana o kadar kötü şeyler yaptınızki ve ben oladar güçlüyümki yıkılmıyorum ayaktyım,dik duruyorum,siz insanlar şöylesiniz böylesiniz" bence abartıyosun,tamam babanın vefatı falan seni kötü etkilemiş olabilir,tamam bir sürü kötü insan var etrafta ve gerçekten güvenilcek kişi az,ama şu melankolik moddan bi çıkmalısın (gerçi bu modda olmak yazıların için pozitif bi anlam katıyor olabilir)bi mahsun kırmızıgül modunu bırak,biraz şükret,tahminim aynı yaştayızdır ortalama,inan benim senin gibi iki sene eve kapanıp,bunalım takılıp,araştırma yapcak bi durumum olmadı,bak kötü bi şeyi bile iyi gibi söylüyorum ,niye çünkü para kazanmam gerekliydi ,çalışmam gerekliydi,en basitinden bu bile senin için bi avantaj,şimdi diceksi param olmasaydıda o sıkıntıları çekmeseydim,ama o sıkıntılar dedğin şeyler herkezin başına gelebilcek şeyler (allah korusun) ama biraz pozitifte bakmak zorundasın,emin ol senden çoooook çok kötü durumda olup şükreden insanlar var,yazılarının nedeyse hepsini okudum,çok iyi bi yazarsın bence ama kendine bi dünya oluşturmussun ve sürekli kötü bi durumdan dimdik ayakta kalıyomussun şeklinde yaşıyosun,yazdığımı okuyup ne saçmalıyo diyebilirsin ama bi etrafına bak bence , herkez senin gibi oyun oynamıyor,umarım okursun ve yanılıyorsam beni aydınlatırsın

    YanıtlaSil
  38. Sikko kardeşim,

    Sana basit ve klasik gelecek ama, takma kafana. Eğer küçük bir sorunu bile sürekli kafana takarsan bir müddet sonra büyük bir sorun haline dönüşüyor. Senin o bahsettiğin ahlak yoksunu insanları ben sürekli görüyorum. Hatta daha değişik türlerini de görüyorum bir de bunun üstüne bilmeden bana zarar veren dangalakları da ekle...

    İnsanlardan zaman zaman ben de nefret ederim,ramazanda veremediğim kiloyu, ramazandan önce bir haftada verdim; sıkıntıdan. İşyerinde öyle bunalttılar ki beni eğer vücudumda kanser hücresi belirmediyse büyük şaşkınlığa uğrarım. Hatta yaşadığım stres, sıkıntı, öfke öyle yoğundu ki, vücudumun direnci kırıldı Allah'a sürekli yalvardım ''canımı al'' diye. Çözüm nedir? Bilmiyorum. Ama tek bildiğim, böyle durumlarda ''kafana takma '' denir. Senin psikolojik yapını bilmiyorum, ama ben genelde saldırmak kırmak yerine hep içime atarım. / yaşımdan beri dert çekiyorum 43 yaşındayım doğal olarak 43 sene hep içime attıklarım bu ramazan öncesi patladı. Genelde bahtsız olduğumdan tıbbi tekkiklerde, bende bir sorun gözükmez ama kendi vücudumu iyi tanıyorum çok büyük zarar gördüğümü biliyorum. O sebeple,kendi payıma bunu gerçekleştirmek ne kadar zor olsa da, kendi yapamadığım şeyi sana öneri olarak vereyim; Kafana takma, becerebiliyorsan sıkıntılarla baş etmenin yolunu bul. Emin ol, sıkıntı sigaradan daha zararlıdır.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoruma / yaşımdan beri yazmışı o; 7 (yedi) yaşımdan beri olacak :)

      Sil
  39. kusmak şiirsel bir eylemdir.
    ruhsal boğulmalara birebir gelir.

    YanıtlaSil
  40. Kanka bence senin insanlardan bu kadar nefret ediyor olmanın ilk sebebi ailevi problemlerin. Kızma ama bence durumun şöyle; ailenden gerekli sevgi ve sahiplenmeyi bulamadın ve bu ihtiyaçlarını arkadaşlarından karşılamak istedin. Fakat başarısız oldun. Başarısız olman bence normal. Zira sadece insanın ailesi kendisini koşulsuz sever ve sahiplenir. Hele helede günümüzde orman kanunlarının geçerli olduğu İstanbulda. Yanlış yorumluyorsam affına sığınırım. Allah tan temennim bundan sonraki hayatında hep güzel insanlara denk gelmen

    YanıtlaSil
  41. Cemrecigim sadece su yukarida yazilan guzel yorumlar, sana destek olan, seni anlayan insanlar oldugunu bilmen bile yola devam etmen icin guc versin sana...inan ki cok buyuk isler basariyorsun ve daha iyilerini yapacagina hic suphem yok.Bu blogu okuyan pek cok insan senin yasadiklarini,hissettiklerini aynen yasayan ve hisseden inaanlar.Yalniz degilsin ve cok seviliyorsun.Guzel insansin sen.Kendine dikkat et.sevgiler.Emel

    YanıtlaSil
  42. Anneannem demişki
    "Kime eyi dediysem haçı koynundan çıktı". Benim anladığım insani olan herseyde çiğlik,eksiklik, yarı yolda bırakma var. En ideali en çok Allahı sevmek kalanındanda pek bisey beklememek.

    YanıtlaSil
  43. Anneannem demişki
    "Kime eyi dediysem haçı koynundan çıktı". Benim anladığım insani olan herseyde çiğlik,eksiklik, yarı yolda bırakma var. En ideali en çok Allahı sevmek kalanındanda pek bisey beklememek.

    YanıtlaSil
  44. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  45. Kusmak tamam da kusturulmak? Ikisi arasında da çok fark var.

    YanıtlaSil
  46. Kusmak tamam da kusturulmak? Ikisi arasında da çok fark var.

    YanıtlaSil
  47. Tüm varsayımlarının gerçek olduğunu sanıyorsun ama maalesef çoğunun hayatta bir karşılığı yok. Örneğin: İnsan kusarken düşünebilir.

    Şu saklambaç meselesinde güçsüz çocuk hakkındaki düşüncen ve mesajın da çok yanlış. Oyuna devam ettiğin sürece o güçlü olanın "oyuncağı" olmaya devam edersin. Kendini kimsenin oyuncağı yapmamak için oyundan çekilmek ve onların seninle "eğlenmesin" son vermek en doğru olanı.

    Nietzsche konusuna girmiyorum çünkü üzülmeni istemem. Sadece bir sorum var: Filozofun tutarlı olma zorunluluğu mu var?

    Ayrıca sigarayı da bırak. Sağlığa zararlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güçsüzsün diye ezilmek zorundasın gibi bir şey yok. ayrıca bu tamamen güçlünün insiyatifinde gibi bir anlam da çıkmasın buradan. çocukluk çağında, fiziki olarak güçsüz olduğun birine karşı da söz geçirebilirsin, ezilmeyi kabullenmemek gerek, elbet anlaşılırsın bir süre sonra.

      Sil
  48. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  49. İnsanlar hep insanlığın kötüye gittiğini düşünür de kendisinin nereye gittiğini sorgulamaz. YA HU herkes insanlardan kötü oldukları için nefret ediyorsa herkes iyi demektir.Yani bu kötüler kim uzaylılar reptilyanlar falan mı? Önce kendi nefsini sorgula kendin veremediğin sınava da başkaları niye geçer not alamıyor kaka bunlar diye hayıflanma.Kimseyi sevmek zorunda değilsin kimsede seni sevmek zorunda değil. En büyük güç yalnızlığı bütün şiddetiyle kabullenmektir. Bunun da tek yolu kendini sevmektir.Kendine tahammül edemiyorsan yalnız da kalamazsın. Yalnız kalamazsan muhtaç olursun. Muhtaç olursan zayıflar kırılırsın.Tam bin yerinden. Her bir zerrenden kanla karışık gözyaşı akar.Demek ki neymiş? İhtiyaçsızlık -yani manevi anlamda- temel biliçlenme durumuna gelinmeli imiş. O zaman kendini sevmeyi öğren ah bre aptal diyorum hep kendime...

    YanıtlaSil
  50. İnsanlar hep insanlığın kötüye gittiğini düşünür de kendisinin nereye gittiğini sorgulamaz. YA HU herkes insanlardan kötü oldukları için nefret ediyorsa herkes iyi demektir.Yani bu kötüler kim uzaylılar reptilyanlar falan mı? Önce kendi nefsini sorgula kendin veremediğin sınava da başkaları niye geçer not alamıyor kaka bunlar diye hayıflanma.Kimseyi sevmek zorunda değilsin kimsede seni sevmek zorunda değil. En büyük güç yalnızlığı bütün şiddetiyle kabullenmektir. Bunun da tek yolu kendini sevmektir.Kendine tahammül edemiyorsan yalnız da kalamazsın. Yalnız kalamazsan muhtaç olursun. Muhtaç olursan zayıflar kırılırsın.Tam bin yerinden. Her bir zerrenden kanla karışık gözyaşı akar.Demek ki neymiş? İhtiyaçsızlık -yani manevi anlamda- temel biliçlenme durumuna gelinmeli imiş. O zaman kendini sevmeyi öğren ah bre aptal diyorum hep kendime...

    YanıtlaSil
  51. Ben aslında iki şey sormak istiyorum..birincisi kuran da bir ayette şöyle deniyor.. İnsan atılan bir sudan yaratılmıştır. O su, bel kemiği ve göğüs kafesi arasından çıkar.. Aslında sperm testislerde üretilir.. Burda bir bilgi yanlısı yok mu sizce? İkincisi ise eşcinsellik.. Kuran da lut kavmi lanetlenir. Ama eşcinsellik genellikle küçük yaşlarda çevresel veya genetik yollarla olan bir durum.. Ve eşcinseller hayatları boyunca sabredip seks yapmasalar bile hem cinslerine olan ilgileri cinsel istekleri hep devam ediyor.. Bu durumda buna dayanmak sabretmek oldukça zor.. Sanki allah eşcinselleri cehenneme atmak için yaratmış oluyor.. Bu konularda cevaplarinizi bekliyorum.. Teşekkürler..mikail2828@gmail.com

    YanıtlaSil
  52. Buda kültürüne göre her insan aldatmaya meyillidir. Sadece doğru zaman ve doğru insan gelmedikçe herkes namusludur. Çok sevdiğim bir cümledir bu.

    YanıtlaSil
  53. Insanlar hakkında söylediklerine katılıyorum, fakat senin gibi sürekli "ben", "benim" diyen, kendini beğenmiş, kendini çok önemli zanneden, çok değer veren, kendine verdiği değeri başkalarının üstüne çıkarak sergileyen ve değerli, önemli, yetkin olduğunu kendine ispatlamaya çalışan birinin bunlardan şikayet etmesi de işin komik ve acıklı tarafı.

    YanıtlaSil
  54. mutluyken adamı mutsuz yapıyorsun neden mutlu olduğunu sorgulatıyorsun az önceki halimden iğrendiriyorsun beni

    YanıtlaSil
  55. Ne diyeceğimi bilmiyorum keşke seninle konuşma fırsatım olsa. Kendi bloglarımda bile kendimi bu kadar net anlatamazdım edip in yerine olabilseydim keşke...

    YanıtlaSil
  56. birdepresifadam.blogspot.com.tr

    Beklerim. Bir sikko değiliz ama biz de kendimize yazıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Michael'i tanıyan herkesin yazısına ondan esintiler var ve ben buna özenme diyorum ya da bana öyle geliyor bilmiyorum. Sadece sende değil kendi yazılarımda da aynı durum geçerli. İşte bu da michael'in yan etkisi. Senin de dediğin gibi bir michael değil ama yine de çok iyi.

      Sil
  57. Senin hayattaki tek engelin kendin

    YanıtlaSil
  58. Açılır bahtımız bir gün, hemen battıkça batmaz ya!
    Sebebler halk eder Hâlık, kerem bâbın kapatmaz ya!
    Benim münâcâtım Hakk’a rızık için değildir, hâşâ!
    Hüdâ Rezzâk-ı Âlem’dir, rızıksız kul yaratmaz ya!

    YanıtlaSil
  59. Hacı bence sen kendi tembelliğini, kötülüğünü başka insanlara bağlayan birisin. "İnsanlar şerefsiz, insanlar adi" diyip pes edemezsin işte. Napak ölek mi öylelerse? Büyük değişiklikler yapan insanlar "İnsanlar çok oç" diyip vazgeçtiler mi? Öylelerse öyleler, sen üretmeye, yardımcı olmaya, Allah'ın rızasını kazanmaya bak. Zaten ölecez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. micheal efsane kustun. benimde midem bulandı lan

      Sil
  60. Her insan tiksindirici ve iğrenç. Ben kusamiyorum o kadar güçlü değilim sanırım onun yerine ağlıyorum.

    YanıtlaSil
  61. Mustafa DOLU20 Ocak 2017 12:16
    Peki tatlı yazan tatlıcan:)) din diyon da. Neden Din ?.. "Neden”ler sorusuna cevap bulamadığım için yaptığın bir kolaycılık mı acep ?

    Samimiyetin mükemmel.

    Çıkarımın hatalı ama . Sen de zaten biliyorsun tatlıcı. Eminim ki biliyorsun içi dışı bal kaymak...:)

    Neden böyle diyom diye sorarsan canımın içi, cevabım şu olacak :)

    HERKES BİR SONUÇ ... BİR CEVAP...BİR MELHEM...BİR İLAÇ ARIYOR. KENDİSİNE KAYITSIZ OLAN BU VAROLUŞA ANLAM KATMAYA ÇALIŞIYOR HERKES. AFEDERSİN AMA, SİKİNDE DEGİLİZ VAROLUŞUN (Evren..Evren yasaları...Dünya...Doğaaa).

    DOGANIN,VAROLUŞUN KAYITSIZLIĞINA MARUZ KALAN İNSAN, SAVUNMA MEKAMİZMASI OLARAK inanç SİSTEMİ DİYE BİRŞEY GELİŞTİRMİŞ ( En aptalından en akıllısına kadar...Düşünme yetisi olsun olmasın herkesin görece olarak çarpık yada mantıklı görünen bir inanç sistemi vardır).

    Tatlıcan burayı çok iyi dinle şimdi ( Anlasa Anlasa bi sen anlarsın beni valla !!!) (BAYA BAYA SEVDİM SENİ YAZDIKLARINDAN DOLAYI KERETA:)

    Gadasını yediğimin şeker şerbet bal petek çiçek böcek kıl tüy Sikkosum, var olan orijinal bir dini ilahi kitap göster, taşşağını melemen yapıp yiyim.

    Çok ciddiyim varsa söyle delikanlı gibi.

    Sen tabiki delikanlısın, bir tanesin, biriciksin. Senin bir taneliğin, senin biricikliğin gibi TEK BİR TANE, BİRİCİK BİR ORİJİNAL KAYNAK GÖSTER, ORİJİNAL KİTAP GÖSTER.

    Diğer yazılarında bahsettiğin ve Muhammed niye böyle bir kumar oynasın ki dediğin tarihsel olaylar, Kuran kitaplaştırıldıktan önce mi gerçekleşmiş yoksa sonra mı ?

    Samimimiyim. Muhalefet yapmıyorum. Belki atlıyorsundur bu konuyu. Sana da pek yakışmaz ama :P

    Muhammed Allah'ın bildirdiklerini kuldan saklıyor da Ebubekir, Ömer ve Osman’a mı kalıyor topluma yaymak. Postacılık görevi de mi yapamaz bir peygamber ? İlahi bir ironiklik yok mu sence bu açıdan tatlılar tatlısım. Yaşanan gerçekler, tarihin gerçekleri neden hep inançlarımızı sorgulamamızı gerektiriyo?

    Muhammed neden kendine verileni, toplumla birinci elden paylaşmadı. Bilakis ortadan kaldırdı.

    Başka bir ironik nokta da şu :
    Okuma yazma bilmeyen bir peygamberin sözlerini yazıya dökenler nasıl döktü acaba. Kontrol mekanizması hiç yok.

    Oku denilen ilk ayet ile Muhammed okumayı öğrendi mi yoksa Allah'ın kudretiyle ?

    Beni ciddiye almanızı dilerim
    Birlikte çay ve sigara içilesice :)

    Mustafa Dolu 0546 210 38 32

    YanıtlaSil
  62. Uğranılan her ihanetten ders çıkarıp tekrar aynı hataya düşmemeyi neden başaramıyoruz? Bu zayıflığın,acizliğin yok mudur bir çaresi? Bak ben yine bu yazıyı okumaya geldim. Her darbeden sonra okurum mutlaka yalnız olmadığımı bilmek için. Bu gidişle de daha çok okurum herhalde,ezberlemem yakındır. Neyse umarım sen üstesinden gelebilmeyi başarmışsındır. Başardıysan eğer yazar mısın?

    YanıtlaSil
  63. Hadisleri kayda almadığımıza göre bu sitede, alınmadığı için 2 lavuk yüzünden, o halde Hz. Muhammed pamuk şekeri seven ve 148 karısı olan, çıplak gezmeyi seven, şarabı olgun seven, 90'lı yaşlarında, boyu 1.25 olan bir yaratıktı. Öyle değil mi, "biri iki" gören ahmak amın oğulları? Yani bu bloğu masturbasyon için kullanan ve dışarıdan iyi-kötü tepki aldıkça egoları serpilen it sürüsü?

    Siktirin gidin de millet rahat nefes alsın.

    At yarakları.

    Not: Bu bloğun yazarlarından olan ve Cemre Demirel gibi kendini gösterip yalan yazmaya bayılan narsisist ve megaloman Ersin Taş, umarım arık erkek orospuluğunu bırakır ve zührevi hastalıklardan da kurtulmuş olur. Sikindeki yaraları lazerlere yaktıran ben değilim herhalde???

    Müslümanın en kötüsü iki yüzlü olanıdır.

    Bu Cemre ya da Ersin, dışarıda yani normal hayatta asla Allah kelimesini kullanmazlar, dinle ilgileri yoktur ve takiyyeci karaktersiz tiplerdir.

    Bilmeyenlere ve hala bu soytarılara destek olanlara duyurulur.

    Uğur.

    YanıtlaSil
  64. Hadisleri kayda almadığımıza göre bu sitede, alınmadığı için 2 lavuk yüzünden, o halde Hz. Muhammed pamuk şekeri seven ve 148 karısı olan, çıplak gezmeyi seven, şarabı olgun seven, 90'lı yaşlarında, boyu 1.25 olan bir yaratıktı. Öyle değil mi, "biri iki" gören ahmak amın oğulları? Yani bu bloğu masturbasyon için kullanan ve dışarıdan iyi-kötü tepki aldıkça egoları serpilen it sürüsü?

    Siktirin gidin de millet rahat nefes alsın.

    At yarakları.

    Not: Bu bloğun yazarlarından olan ve Cemre Demirel gibi kendini gösterip yalan yazmaya bayılan narsisist ve megaloman Ersin Taş, umarım arık erkek orospuluğunu bırakır ve zührevi hastalıklardan da kurtulmuş olur. Sikindeki yaraları lazerle yaktıran ben değilim herhalde???

    Müslümanın en kötüsü iki yüzlü olanıdır.

    Bu Cemre ya da Ersin, dışarıda yani normal hayatta asla Allah kelimesini kullanmazlar, dinle ilgileri yoktur ve takiyyeci karaktersiz tiplerdir.

    Bilmeyenlere ve hala bu soytarılara destek olanlara duyurulur.

    Uğur.


    Neymiş Mevlana şirktemiş. BEN diyen herkes şirkte zır cahil salak. Sadece ALLAH bakidir, diridir, kaimdir. Güneş doğunca gölge kalmaz.

    Vahiy ise can kulağıdır. İlimde ileri gidenler bilir ki, HEPSİ ALLAH'tandır.


    Bu Ersin sikiği ya da diğeri; cevap verirken bile burdan vermezler; sayfada yayınladıkları makale bozuntusu yazıılar arasına serpiştirirler ki tribünlere oynasınlar. Ezikler.


    Neymiş? Atatürk'ü masonlar mı öldürmüş, popülist götler? Başka yok mu Atatürk hakkında olumlu yazabileceğiniz bilgi ki okuyanlar bir şeyler öğrenebilsin, manevi güç kazansınlar. Dilediğiniz oldu; bol bol tık aldı sayfanız. Yazık...

    YanıtlaSil
  65. Cevap verir misin?
    Gör şu mesajı ve cevap ver.

    YanıtlaSil
  66. Nokta koysan kafi. Gözünü seviyim yap şunu.

    YanıtlaSil
  67. Ucunda ne var bir bilsen.
    Bugün gelmelisin.


    YanıtlaSil

Bu blog'a yapılan her yorum, o yorumun sahibini bağlar. Ayrıca makaram sarı bağlar.

3. şahsa hakaret olmadığı müddetçe asla yorum silmem. "Bu yorum yazar tarafından silindi" ibaresi, eğer o yorumu yazan kişi kendi yorumunu sildiyse çıkar.