Okunması şart makaleler:

Tasavvuf ve Tarikatlardan Yeni Dünya Dinine: Bölüm 1 ve Bölüm 2
Komünizm, Kızıl Devrim, Sovyetler Birliği ve Şirketler
İnsan, Din ve Kuran
Bu da amme hizmeti: Okunması Gereken Kitaplar Listesi

Bir Başka Din: Tasavvuf kitabı çıktı; internet'ten sipariş etmek için kitapyurdu link'i.

YENİ: Youtube'daki hodor hodor konuşmalarım için buradan alalım.

9 Eylül 2017 Cumartesi

Hadisler Olmadan Nasıl Namaz Kılacağız?

Kaynataya selamlar.

Allah nasip ederse mezhep ve hadis konulu uzun bir yazı yazmak istiyorum, tabi hazırlığı çok uzun sürecek, şimdilik ezber bir şekilde çok sık sorulan "Hadisler olmadan nasıl namaz kılacağız" sorusuna dair kısa ama öz bir tespitimi paylaşmakla yetinecem.

Esas soru hadisler olmadan namazın nasıl kılınacağı değildir, esas soru, hadisler varken namazın nasıl kılınacağıdır. Nasılını izah edeyim;

Namaz hadislerine göre kombinasyon hesabıyla on binlerce (muhtemelen daha da fazla) farklı namaz çeşidi yaratmak mümkün. "Resulü şöyle yaparken gördüm" ve "Hayır ben de resulü böyle yaparken gördüm" gibi birbiriyle zıt olan ya da namaza hariçten yeni bir kural ekleyen rivayetleri ve bu namaz hadislerinin sayıca epey fazla oluşunu göz önünde bulundurursak yaratabileceğimiz farklı namaz sayısını varın siz düşünün. Her mezhebin namazında farklılık olması da bu sebeptendir. Her mezhepten Müslümanın katıldığı Hac'da kılınan namazlarda da insanların kıyamdaki duruşlarında veya rükuya eğilirken yaptıkları el hareketlerinde bu farkları görsel olarak toplu şekilde fark edebilirsiniz (namaz içinde okunan dualar, nerede tekbir getirileceği, kaç rekat namaz kılınacağı vb gibi hususlar da var tabi, fakat ben sadece Hacdaki görsel şölenden bahsediyorum ehehe).

Peki bu kadar farklı namaz hadisi ve rivayeti arasından, mezhepler neye göre doğru namaz şeklinin kendilerininki olduğuna hükmetmişler? "Bu güvenilir adamdır, bunun naklini doğru kabul edelim" diyerek o rivayeti nakleden kişiye göre karar verilmesi sahih hadislerin seçimindeki yöntemlerden biridir, zira hadislerin sahih kabul edilmesinde ravinin kişiliği ve insanlar arasındaki namı önemlidir. Hatta en güvenilir hadisçi kabul edilen Buhari, Hanefi mezhebine ismini veren Ebu Hanefi'den (İmam-ı Azam) bir sapık olduğu gerekçesiyle hadis kabul etmemiştir (Evet Hanefi mezhebinin en güvenilir hadisçisi, mezhebin kurucusu için sapık der). "Bu güvenilir adamdır, akıllı adamdır" ya da "bu adam güvenilmezdir" gibi son derece göreli özelliklerin bir raviye atfedilmesinde de muhakkak dini görüşçe veya siyaseten ulemaya olan yakınlığı ya da muhalifliği etkili olur, hele hele kabile kültüründen geldiği için akrabalığa dayalı insan ilişkilerine çok önem veren Araplar arasında...

Kısacası, namazı hadislerden öğrenmedik. Sahih olan tüm hadisleri doğru kabul ederek namaz kılmak mümkün değildir (kıyamdayken ellerini aynı anda hem göğsünde birleştiren, hem göbeğinde birleştiren, hem de ellerini sadece olduğu gibi yanlara salabilen mümin bir ahtapot varsa orasını bilemem).

Hadislerden "usul" adı altında her ne kadar kendilerince uzun uğraşlar verseler de en nihayetinde "keyfekeder" seçimler sonucu her mezhep kendine bir namaz şekli belirledi.

Kuran, namazın farzlarını A'sından Z'sine kadar belirler ki Kuran'da olmayan şey zaten farz değildir. Allah "zina yapmayın" dediğinde hiç kimse zinanın ne olduğunu anlamak için falanca kaynağa başvurmaz, zinanın ne olduğunu zaten bilir. Fakat nedense Allah "kıyamda durun" dediğinde tüm millet "Allah Allaaaah, kıyam da ne ola ki, peki ellerimizi napacağuk, ayaklarımız kaç santim aralık olsun" diye tıpkı Bakara suresinde bahsi geçen lüzumsuz detaylarda kaybolan Yahudilerin yaptığını yapar. "Allah'ın huzurunda kıyamda dur" demiş di mi sana Kuran, ayakta dur işte, aklı başında insan pişmiş aşa su katmaz.

Hadis çöplüğünü karıştırıp o kadar namaz şekli belirleyen fakat aynı hassasiyeti nedense Kuran'daki namaz ayetleri için göstermeyenlerin bilgisine...

Kaynataya selam.

Not: Kuran ayetlerine göre namazın nasıl kılınacağı burada anlatılıyor, farzlara uyduktan sonra gerisi hikaye.


126 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. “Kur'ân ve sünnete baktığımızda hiç kimsenin dört mezhepten birisine bağlı kalmasının gerekmediğini görürüz. Bilakis kasıtlı olarak ruhsatları araştırmaksızın, kişi istediği müctehide veya karşılaştığı bir müftüye fetvâ sorup, ona uyabilir. Sanırım buna cevaz vermeyenlerin tavrı, insanların kasıtlı bir şekilde ruhsatları araştırmaları endişesinden kaynaklanıyor. Bazı âlimler “Avâmdan bir kimse, belli bir mezhebe bağlı kalmalı mıdır, yoksa istediği kişiden fetvâ alır ve ona uyar mı?” şeklinde sorarak meseleyi ele almışlardır. Meselâ Allâme İbn Hacer Tuhfe kitabında Herevî'nin şöyle dediğini nakletmiştir: “Bize göre avâmın herhangi bir mezhebe bağlı kalması gerekmez. Kalâid kitabında da şöyle denilmiştir: “Belli bir mezhebe bağlı kalmak gerekmez ve mezhebimize göre avâm insanların mezhepleri yoktur.” İkâz kitabında ise şöyle denmiştir: “Doğrusu herhangi bir mezhebe bağlı kalmak farz değildir. Çünkü farz, ancak Allah ve Rasulünün farz kıldığıdır. Oysa Allah ve Resulü hiç kimseye herhangi bir insanın mezhebini alıp ancak ona uymasını farz kılmış değildir. Şüphesiz selefin yaşadığı faziletli asırlar gelip geçti, böyle bir şeye asla rastlanmadı. Doğrusu, her ne kadar avam kendisini bir mezhebe nispet etse de, avâmın mezhebi olmaz. Çünkü ancak hükümleri delillerinden alabilen, usûl sahibi olan veya belli bir mezhebin fıkıh kitaplarını okuyup, mezhep imâmının fetvâlarını bilen birinin mezhebi olur. Böyle olmayan, meselâ İmâm Mâlik'e uyduğunu sanan kimse sadece sözle “Ben Mâlikîyim” demesiyle Mâlikî OLMAZ.mezhebe uymak farz değil resüle uymak farz. Resül size neyi getirdiyse alın neyi yasakladıysa sakının diyen Rabbimizin sözüne uymak farz. Allah bizi bu dinin içinde görüş sahibi kişilerle, akılcı yani kelamı larla, hadis inkarcılarıyla, işidiyle, tarikatçısoda, kaderiyesiyle, mürciysiyle, imtihan ediyor, bir hadiste bu ümmet 73dırkaya ayrılacağını sadece birinin kurtulacağını o da ;benim ve ashabım İn yolundan gidenler gidenlerin kurtulacahını buyuruyor Nebi sav. Hadisleri itibarsızlaşmak tamamen oryantislerin oyunudur. Bu dini yıkmak isteyen şeytan ve yandaşlarının geliştirdiği bir sistemdir. Namaz için se allah resülü sav beni nasıl namaz kılar gördüyseniz öyle kılın buyuruyor, demekki allah resülü bir namaz kılmış nasıllığını biz araştırarak öğreniriz. Mezheb imamları insandır hata eder onlara uymak farz değil Nebi yes uymak farz İşte Allah da bizi bu noktada imtihan ediyor. O buyuruyor, onda sizin için güzel örnekler var diyor. Örnek tek önder allah resülü sav. Kuraniyum culuk yapmak, bize kuran yeter diyenler akıllarını ilah edinen lerdir.peygamberlik taslama katır. Önüne gelen ben bu ayetten bunu anladım demenin mantığıdır.kıramda kapalı olan ayetleri anlamını peygamberin açıklamasıyla öğrenebileceğimiz ayetleri akıllarınca zorlamak neye isnat eder kişiyi ben de kuranı açıklarım bende bu ayetten bunu anlarım mantığı tamamen yeni bir din anlayışına götürür. Kuranda zina etmenin cezası bellimi mesela evli ile bekarım yaptığı zina cezası bellimi? Hırsızlığın miktarı bellimi ekmek çalanla, çeyrek altın çalanın cezası, içki içenin cezası bellimi, sabah namazı kaç rekat kuranda varmı? Öğle kaç, ben akşamı 4kılsam sorun olurmu? Daha binlerce meseleyi hadiselerden sahih kaynaklardan öğreniriz. Abdesti bozan şey nedir. Ben namazda iken yellensem abdestim bozulurmu? Bunları akıllarını ilah edinenler sormak lazım.

      Sil
    2. geçmişten günümüze 40 tane hacı/hoca/din adamı bir anlamışta 41.ci mi yanlış anlayacak, bunu çeviren adamlar dil ve edebiyatı bilmiyor mu zannediyorsun, hırsızlık örneğinde belirlenecek cezayı Allah mı takdir edecek, yoksa sahih güvenilir insan mı? yoksa senin inandığın mezhebin imamı mı? hadi bsg Allah aşkına

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Mezhep ve hadis konulu yazınızı da sabırsızlıkla bekliyorum. Allah ilminizi arttırsın, daha çok insana ulaşın inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Bunu sormak haddim degil ama namaz kiliuor musun kiliyorsan nasil kiliyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kılmıyor

      Sil
    2. @03:41 nerden biliyon günaha girme boşyere namaza başladım diyor cemre.

      Sil
  4. Saçma bence. Ne kadar zorlasak da kur'anda namazın nasıl kılınacağını tam detaylarıyla bulamayız. Zaten bulunsa peygambere ihtiyaç kalmazdı. Çünkü peygambere namaz kılmayı ilk cebrail gösteriyor, o da halka. Hadisleri kökten reddetmemek gerekir. Ya da ederseniz edin. Herkesin hayatına kimse karışamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Benim pek ilmim yok ancak peygamberin tek amacının "namazı öğretmek" olmadığını düşünüyorum. Yani "Kuran'da namaz tam detaylı olsaydı peygambere gerek kalmazdı" fikrinizi doğru bulmuyorum.

      Sil
    2. Tek amacı namazı öğretmek değil tabii ki ama en önemli misyonlarından biri ibadetlerin nasıl yapılacağını göstermekti.zira bilgi en yalın haliyle ilk ona ulaşıyordu.

      Sil
    3. Yahudiler Hz Muhammed'den once namazı nasıl kılıyodu? Hz Muhammed Cebrailden ögrendikten sonra zaman makinasına binip yahudilere mi öğretti?

      Sil
    4. Namaz Allah tarafından Cebrail vasıtası ile tek bir şekliyle Peygamber'e öğretildiyse ve ondan aktarıldıysa bu kadar çeşit niye var? Ya da namaz niye Kuran'da diğer ibadetler gibi açık değil? Çünkü Kuran-ı Kerim'de bilinen namazı kılın diyor ve farzları belirtiliyor gerisi sana kalmış. Evet bir disiplin topluca hareket etmek için ortak bir uygulama şekli oluşturulmuş olabilir ancak bu kesinlikle bu şekilde yapılacak anlamına gelmiyor. Özellikle bireysel ibadet yaparken namazın manasından ve Kuran'dan ne anlıyorsanız o şekilde kılınmanın bir sakıncası yoktur diye düşünüyorum.

      Sil
    5. Ben de aynen öyle düsünüyorum kardesim.

      Sil
  5. Dininde tek kaynağı Kur'an olan samimi bir muvahhid olabilmeye çabalayan biriyim. Başta Kur'an'a dayanarak üç vakit namaz kılmaya başladım. Açıkçası çok hoşuma gidiyordu bu namazlarım, çocukluğumda ara sıra yaptığım robotça sıkıcı bir ritüelden farklı gelmişti. Tanrı'ya yakarıyordum, af diliyordum, yüceliğini tesbih ediyordum, yardım diliyordum... huzur doluyordum. Daha sonradan bu namaz meselesini derinlemesine araştırmaya başlayınca Kur'an'da bugünkü şekli ile bir namaz olmadığına neredeyse emin bir duruma geldim. Hala araştırma aşamasındayım fakat kanaatim %90-&10 ölçülerinde. Kur'an'da namaz yoksa, tıpkı 'su içmek' gibi dine atfedilmiş boş bir eylemdir. Fakat varsa, güle oynaya kılacağız. Kalabalıkların kanaatini değil, hakikati arama peşindeyim. Umuyorum ki Tanrı bana çıkış yolunu gösterecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Aha kıyam geçiyor namazı kastediyor" gibi bir mantık da doğru değil.
      Al bak, aynı cümlede hem 'namaz kılın' diyor, hem de 'rüku edin' diyor:

      http://www.kuranmeali.org/2/bakara_suresi/43.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

      Daha böyle nice nüanslar var.
      Mealciler ve tefsirciler burada çakallık yapıp rüku edin kısmını "Allah'a eğilin, itaat edin' gibi anlamlarla alıyor ama başka yerde "aha rüku var namaz"!
      Bu sorundan çıkmanın en makul yolu 'Salat'ı da 'rüku'yu da diğer anlamları ile almak oluyor.
      Rüku, kıyam, secde, Kâbe vb. hep arapça'da anlamları olan şeyler. Buradan namaz çıkarımları yapmak çok saçma.

      Sil
    2. Çok uzun bir dosya hazırlıyorum bu konuda. İnşallah bitince sana ulaştırırım ve tartışırız.

      Sil
    3. Bana da gonderirseniz mutlu olurum

      Sil
    4. Hocam savaşta nasıl namaz kılınacağını ve abdestin nasıl alınacağını anlatan ayetler dahi namazın manevi olduğu kadar fiziksel de bir ibadet olduğuna delildir. Secde, rüku, salat vb gibi ifadeler bazı ayetlerde fiziksel değil manevi anlamlarıyla da kullanılıyor, bazı çeviriler de yanlış olabiliyor, bu kabul, fakat hepsi sadece manevi bir secdeyi yahut rükuyu kastetmiyor. Namaz fiziksel bir ibadet değilse neden abdest almamız gerektiğini hiç kimse mantık dahilinde açıklayamaz. Namazı terk etmene üzüldüm gerçekten, tekrardan düşün bu konuyu, samimiyetle ve ön kabullere kapılmadan ayetleri incelersen Allah seni doğruya kılavuzlayacaktır eminim.

      Sil
    5. Merhaba, Kuran'ı ilk okuduğumda ben de aynen sizin gibi düşünmüştüm. Yani namazdaki hareketlerin olmadigini, sadece abdest alip bir köşede güzelce dua etmenin manevi arınmayi sağlaması açısından farz edildiğini düşünmüştüm. Hep dua ediyordum: "Allah'ım sen beni dosdoğru yola ilet" diye. Sikkonun bahsettiği savaş zamanı örneğini de şöyle düşünmüştüm: Bir kısım asker namaz kılarken diğerlerinin arkada nöbet tutmasi secde ettikleri için değil namazdaki huşudan dolayı bir gerekliliktir şeklinde. Kuran'ı ikinci defa okuyuşumda bir ayetle karşılaştım. İsra Suresi 107-109. ayetlerde geçen 'li el ezkâni = çeneleri üstüne' diye bir ifade gördüm. İşte bu sekilde namazın fiziksel hareketlere dayanan bir ibadet olduğuna inandım. Artık Allah'in izniyle günde 3 vakit farz olan namazımı kılıyorum. Hamd Allah'adır. Selametle...

      Sil
  6. Kuran'da namaz diye çevrilen kelime salâtdir.Salat'ın Ne anlama geldiğini Rabbimiz açıklamıştır.Salat vahye uymak ve vahiyle bağlantı kurmak anlamına gelir.

    YanıtlaSil
  7. Arkadaş sen nasıl bir zihniyete büründün? Verdiğin sote de namaz vaktini 3 olarak alıyor, bu mudur yani?

    Kur'an-ı Kerim ile sünnetin birleştirilmesinin sebebi Allah Resulü'nün yerinin Allah katında ne kadar yüksek olduğunu belirtmektir.

    Yani sadece Kur'an-ı Kerim ile din yaşar isen Resulüllah (s.a.v) i dışlamış olursun. Gelmiş geçmiş en faziletli insana niye böyle bir şey yapmak istiyorsunuz?

    Adam namaz 3 vakit dedi ya la... 😂

    Hadi 3 vakit kıyam da var diyorsunuz peki rüku secde ara ve son oturuşlar nerede? Ha onlara gerek yok doğru ya ayakta bekleyip namaz kılınır nasılsa...

    Bırakın bu işleri gençler bırakın yakasını şu dinin...

    YanıtlaSil
  8. İnsan bazen söylediği bir cümleden neleri bilmediğini açık eder. Kıyamdan örnek verdim diye herkes kıyama takmış. Sadece kıyam değil, namazın tüm farzları olan rüku, secde, abdest, kıble, vakitler ve temizlik de Kuran'da geçer. Daha inandığınız kitaptan haberiniz yok ki Kuran yeterince öz bir kitap, bir de sayfalar dolusu ve ne olduğunu bilmediğiniz hadislerin savunuculuğunu yapıyorsunuz.

    Sözüm bilmediği şeyi savunanlara, bilgisi olup mantık dahilinde inancını savunana değildir bu sözlerim. Hiç değilse şurayı BOMBOŞ yorumlarla doldurmayın.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. "Hadislerin/sünnetin dinde bağlayıcı olması" başlığına girdiğim entry'de bir alıntı bırakıyorum aşağıya, okursan sevinirim. Ayrıca entry'nin linkini de vericem, hadislerle ilgili yazacağın yazıda izlemen gereken yol ve cevap vermen gereken itirazlar hususunda yardımcı olabilir.

    ------

    Daha spesifik olması için, peygamber tarafından bize sunulan Kuran yorumlarından bir kaç örnek vermek istiyorum. Ayrıca bu örnekler peygamberin sünnetini göz ardı ettiğimiz taktirde neler kaybedeceğimizi gösterecek.

    1- Kuran'da müslümanların namaza riayet etmesi gerektiğini öğütleyen -en az- 73 ayet var. (evet saydım) Fakat bu riayetin nasıl gerçekleşeceğini, namazın nasıl eda edileceğini açıklayan hiç bir ayet bulunmamakta. Yani hiç kimse yalnızca Kuran'a bakarak namaz kılmanın alternatif bir modelini ortaya koyamaz.

    Kuran'ın 73 defa kılınmasını emrettiği namazın nasıl kılınacağına dair tarif sunmaması manidar. Zira namazın pratiği peygambere aittir.

    Kuran'ın, İslamın imandan sonra en temel esası olan namazın rukunları hakkında detaylı bilgiye yer vermemesine bakılacak olursa, Kuran'ın yalnızca "temel öğretileri" vermeyi amaçladığı, "detayları" açıklamak faslını peygambere tayin ettiği sonucu gayet güzel çıkar.

    2- "Şüphesiz ki namaz, müminler için zamanı belirlenmiş bir farzdır." (Nisa/104)

    Bu ayetin tefsirine baktığımızda namazın eda edileceği özel vakitler vardır. Fakat bırakın Kuran'ın namazın hangi vakit aralarında kılınması gerektiğine yer vermesini, daha günlük farz namazın 5 vakit olduğuna dair hiç bir açıklama getirmemiştir.

    3- Aynı durum, namazın rekatları için de geçerli.

    Kuran'ın herhangi bir yerinde sabah namazının 2 rekat, öğle, ikindi, yatsının 4 rekat olduğu, namazı bozan etkenler, namazda yapılan yanılmalar sonrası gerçekleştirilmesi gerekenler yazmamaktadır. Bütün bu hususlar yalnızca sünnette zikredilir.

    Eğer sünneti saf dışı bıraktığın taktirde, mensubu olduğun dinin en temel ibadeti olan namazın dahi nasıl, ne zaman, ne kadar kılınacağı meçhul hale gelir ve Allah'ın farz kıldığı bu ibadeti pratiğe dökmen imkansızlaşır ve sonrasında "yakan top" gibi çöp argümanlarla kendini haklamaya çalışmak zorunda kalırsın.

    4- Yine islam'ın ilk rukunlarından olan zekat için de aynı şey geçerli.

    Zekat verme emri Kuran'da -en az- 30 defa geçmektedir. (evet saydım) Fakat yine sünneti saf dışı bıraktığımızda; "kim zekat vermekle mükelleftir", "zekat miktarı neye göre belirlenir", "hangi tür kazançlar zekat verilecek mala dahildir", "hangi tür kazançlar bundan muaftır" gibi soruların tümü havada kalır.

    5- İslamın yine ilk rukunlarından olan oruç için de aynı şey geçerli.

    Oruç hususunda da Kuran yalnızca temel prensiplere yer vermiştir.

    Oruç tutarken yeme içme ve ilişkiye girmekten başka hangi fiiller yasaklanmakta, hangilerine ne kadar izin verilmekte, hangi şartlarda gün içerisinde oruç bozulabilir, oruçluyken ne tür bir tavır sergilenmelidir gibi zaruri ayrıntıların açıklanması yalnızca peygamberin söz ve fiiliyatları tarafından ortaya konulmaktadır.

    devamı altta...

    YanıtlaSil
  12. 6- "Gitmeye gücü yetenler için beyti hac etmeleri Allah'ın insanlar üzerinede hakkıdır." (Ali İmran/97)

    Kuran, hacca gitmenin farz olduğu yazmış fakat haccın kaç defa yapılması gerektiğine yer vermemiştir. Ancak peygamber ömür boyunca bir defa hacca gitmenin farzı yerine getirmek için yeterli olduğunu söylemiştir.

    7- Kuran, abdestin farzlarını zikrettikten sonra; "eğer cünüp iseniz kendinizi tertemiz yapın" (Maide/6) der, hatta cünüp halindeki birinin namaz kılamayacağını da net bir şekilde söyler (Nisa/53). Fakat Kuran cünübün tarifini dahi yapmadığı gibi cünübün kendini nasıl temizleyeceğine de yer vermemiştir.

    8- Altın ve gümüşü biriktirip de onları Allah yolunda harcamayanlar var ya, işte onlara elem veren bir azap müjdele." (Tevbe/34)

    Allah bu ayette altın ve gümüşü biriktirmeyi yasaklamakta, saklayanı elem verici bir azapla cezalandırmak ile tehtid etmekte, harcamayı emretmektedir. Fakat miktar açıklanmamaktadır. "Hangi miktara kadar biriktirilebilir" ve "ne kadar harcanmalıdır" soruları yine sünneti devre dışı bıraktığımızda havada kalır.

    9- "...Her kim de yeniden faize dönerse işte onlar cehennem ehlidirler ve orada süresiz kalacaklardır." (Bakara/275)

    Kuran faizin cezasını ebedi cehennem olarak niteler, ve -en az- 7 ayette faizin haram oluşunu vurgular.

    Fakat Kuran faizin ne demek olduğunu, hangi muamelelerde gerçekleşeceğini, çeşitlerinin neler olduğunu açıklamamıştır. Günümüzde örfen çok açıkça bilinen faiz dışındaki faiz çeşidi, ancak hadislerde detaylı olarak, şüpheye mahal vermeyecek şekilde beyan edilmiştir.

    Yani yalnızca Kuran'a bakarak Allah'ın şiddetle men ettiği faizin ne olduğunu tespit etmek imkansızdır.

    10- "Hırsızlık yapan erkek ve kadının ellerini kesiniz." (Maide/38)

    Kuran her hırsızın elinin kesilmesi hükmünü getirmiştir. Sünnet ise koruma altında bulunan ve nisap miktarına ulaşan malı çalan kimsenin elinin kesilebileceğini belirterek Kuran'ın getirdiği hükmü tahsis etmiştir.

    Örnekler arttırılabilir.

    Tekrardan toparlayacak olursak, buraya kadar nebevi otoritenin iki türünü inceledik. Birinci olarak "peygamberin Kuran dışı yasa koyma/hüküm verme yetkisi olması", ikincisi ise "peygamberin Kuran talimatlarını açıklama, yorumlama ve tefsir etme yetkisine sahip olması".

    Entry linki:

    https://eksisozluk.com/entry/70686716

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2/219 zekatla ilgili.

      Sil
    2. O dosyayı benimle de paylaşırsanız sevinirim.

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Makaleni dört gözle bekliyorum abi.

    Hadisler hakkında kim yanlış bir tutum içerisindeyse allah onu doğru yola iletsin, ayaklarını sabit kılsın.

    Kaynatanın ellerinden öperler.

    Hadi selametle...

    YanıtlaSil
  15. Sunnilik, Alevilik, Şia vs adı her ne ise, bunlar başka dinler, İslam başka bir din. Hamd olsun, Kuran ile tanıştık, Sunnilik olan dinimizi terk edip İslam dinine geçtik, elhamdülillah. Rabbim herkese nasip etsin.

    YanıtlaSil
  16. Telefondan yazdığım için uzun yazmayacağım. Öncelikle bilinçli şeklide arapça kelimeler çevrilmeden bırakılıyor hadisçiler ya da mezhep destekçileri tarafından. Secde"nin anlamı kafanı yere kapakla değildir, emrine girmek demektir. Salat ise yardımlaşmak/destek vermek demektir. Ritüel anlamda namaz vardır ve amacı kuran ayetlerini hatırda tutmak içindir, kuran'da belirtilmeyen detaylar, lüzumsuz ve gereksizdir ve insanlar tarafından uydurulmuş zaman içersinde bir çok eklemeler ve değişiklikler olmuştur. Diğer yandan namaz Muhammed peygamber ile inmemiştir Kuran-ı okuyun önce, Nuh peygamber, İbrahim peygamberden itiraberin yapıldığı Kuran'da anlatılmaktadır ayrıca Kuran'da Muhammed peygamere, git rüku edenler ile birlikte rüku et der. Yani peygambere özel paket içinde bir bilgi şeklinde gelmiş değildir. Kaldı ki kuran daha öncekilerin yaptığı ibadet vb yanlışları düzelttiği söyler yeni bir din oluşum getirdiğini söylemez.

    YanıtlaSil
  17. kuranda "hırsızın elini kes" diyor acaba yatay mı dikey mi kesic4ez sadece kuran bazlı düşünürsek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşşek değilsen, Bir insanın eli nasıl kesilir bellidir.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  18. Bu yazıyı yazdığın zaman, namazın nasıl kılınacağını da yazman gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aç kuran-ı oku kendi cevabını kendin bul

      Sil
    2. Aç kuran-ı oku kendi cevabını kendin bul

      Sil
    3. Sen bulabiliyo musun? Ayaktamı durcam yoksa yatarak mı kılıcam ya da sadece aklımdan geçirsem yeterli mi olacak? Kuran da herhangi bir hareket belirtilmemiştir.

      Sil
  19. Aslolan Mutluluktur
    https://1drv.ms/b/s!AseGX-bijAE9g9Nr1vnZFldJNElSwg

    YanıtlaSil
  20. O dosyayı benimle de paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  21. Hadislerle namaz kılmak için akrobat veya vücudunuzun lastik şeklinde sünmesi lazım yoksa bütün hadisleri çöpe atmaniz lazım:) Eşekden tutun parmak arasina kadar karışan hadis usulü namazı Allah için mi yoksa filanca için mi kılacağınız belli olamaz.

    YanıtlaSil
  22. Hadislerle namaz kılmak için akrobat veya vücudunuzun lastik şeklinde sünmesi lazım yoksa bütün hadisleri çöpe atmaniz lazım:) Eşekden tutun parmak arasina kadar karışan hadis usulü namazı Allah için mi yoksa filanca için mi kılacağınız belli olamaz.

    YanıtlaSil
  23. Publicar más que genial, gracias amable





    spot7.org

    YanıtlaSil
  24. Parağraf parağraf yazı yazdım ve tek argo kelime kullanmadım. İki satırlık yorum yaptın, hakaret etmeden bir cümle kuramadın.

    Seviyene inmeye değmez de işte belki kafan alır ümidiyle söyleyeyim.

    Madem elin nasıl kesileceği belli, ne diye meailci arladaşlar "kesmekten kasıt çizmektir" şeklindi tefsir ediyor bu ayeti?

    Demekki neymiş gerizekalı arkadaşım, bazı ayetler mücmelmiş.

    Ayrıca "eşşek" değil o, "eşek"tir. Eşşek olsa duramazsın beyinsiz arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerizekalı değil, ''geri zekalı'' diye yazılır. Bitişik olsaydı duramazdın yavrum.

      Sil
  25. Cemre, selam. ben blogun eski takipçilerindenim. uzun tasavvuf yazıların ve komunizmle ilgili yazılarından başka bütün makalelerini okudum. her şey iyi hoş da, hep kitabın ortasından konuşuyorsun gibime geliyor. ben bilgisiz bir insanım, felsefe nedir bilmem, okuduklarını genelde anlıyorum da, bana felsefeyi en baştan öğrenmek için bir kaynak lazım. kitap olur, video olur, makaler olur, herşey olur. cevaplarsan sevinirim kardeşim

    YanıtlaSil
  26. Reis, bak uzun bir yazı olsun. Aylar sürsün lakin şu namazı en iyi dilde yaz, biz bekleriz.

    YanıtlaSil
  27. yeter artık Cemre, Allah rızası için yeni yazı yaz...

    YanıtlaSil
  28. Demişsin ki; "Aristokrasinin olmadığı yerde medeniyet de olmayacağı için..."

    Muhammed yönetici elit kabilelerden değildi. Alt tabakadandı, fakirdi. Ayrıca Kuran'da "Biz istedik ki güçten düşenleri yeryüzünde mirasçılar kılalım, onları iktidar yapalım" diyor.

    Sen nasıl bir gerizekalısın ki, okuduğunu da anlamıyorsun? Kuran'ı mucizevi bir kitap kabul ediyorsun da, yeryüzünde bir garip yetim yoksulun o kitabın peygamberi olduğunu ve sayısız mücadeleler sonunda durumunu düzeltebildiği hakikatını kavrayamıyorsun?

    Allah dilediğine verir, dilediğinden alır. Senden bolca almış; geriye gerzek bir kafa ve onun gerzek tası kalmış. Ego tribinden çık.

    Ayrıca Muhammed öldükten sonraki ilk 30 sene içerisinde yazılmış, müslüman olmayan kişilere ait tarihi kitaplar var. Ve hepsi aşağı yukarı İslam tarihiyle paralel bilgiler vermişler. Onları da hadis kabul edip kurtulmaya mı çalışacaksın?

    Onun yerine anlayışını yükseltmeye çalış. Millete namaz öğretmek için kendini aristokrat bir öğretici olarak değil de, olduğun gibi gör: namazdan bir haber egoist mal.

    YanıtlaSil
  29. Ayrıca Muhammed'in en iyi bildiği şey doğruluk ve dürüstlüktü. Ya seninki nedir?!

    YanıtlaSil
  30. Bence ağzındaki baklayı çıkar cemre: dinler dahil herkes yanılıyor ben biliyorum doğrusunu de ve tanrılığını ilan et. aristokrat tanrılığını.. ki rahatla biz de rahatlayalım bitsin bu işkence. nedir lan bu?

    YanıtlaSil
  31. Cemre lûtfen yeni yazı yazzzzz

    YanıtlaSil
  32. @07:16 sen nasıl bir salaksın? Muhammed nebi olmadan evvel başarılı bir uluslararası tüccardı. Yahut ulusal faaliyet gösteren bir tüccardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle de adım adım gör, sığır:

      https://www.youtube.com/watch?v=wwrBQzhoS6k

      Sil
    2. Bu arada edinimim şöyle geleneksel İslam'a dayanıyor bu belgesel

      Sil
  33. selam cemre,
    namazı nasıl kıldığını, bütün adımları içerecek şekilde söyleyebilir misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin uyacağın Cemre değil Allah. Fakat Cemre namaz kılıyormusun diye bir soruyu eh diyelim hadi:)
      Dini Buharilerden Ebu Davudlardan Celalettin Rumilerden Cemrelerden değil Allah'tan öğrenin.
      Din~Allah katında din İslamdır Sonuç Din=Islam Islam=Sadece Kur'an~ Din=Sadece Kur'an Kuranın öğretmeni bu husustaki Kurani hüküme göre sadece Allah'tır. Kuran=Islam olduğuna göre dini hususlarda tam olarak sadece Allah'a güvenebiliriz.
      ---The End---
      @09:39 Belki Muhammed nebi olmadan önce tüccar olmamış olabilir. Orda tam bir Edip mukallitliği yapmışım. Beni bu korkunç sonuçlarla dolu girdaptan kurtardığın için sana teşekkür etmekle beraber, hadisler hususunda seninle tartışacağımız kesin:) eğer böyle bir tartışmanın olanağı %100 ise,benim Kurani hükümlerden ilham alarak bazı fikirlerim var. Senin de bazı fikirlerim var galiba. Her neyse, Allah ayetlerine münkir olmaktan hıfzetsin bizleri ve hidayet,gerçek hangi tarafta ise ikimizi de o yola sevk etsin.
      Sonsuz barış,sonsuz selamet ve sonsuz huzur dileğiyle

      Sil
    2. Ateistim, kafanıza göre takılın aq. Bu memlekette hâkim arapçı(yahut İslâmcı) güç yıllardır anamızı avradımızı sikiyor. Tabii ki bu yüzden ateist olmadım, bu mantık hatası olurdu zaten. Bunun nedeni için Kur'ân'ı objektif bir perspektifle okuyun. "Yaaa öyle denmek istenmiyooooo amk" önkabuluyle okuyorsunuz kitabı. Kabul etmeseniz de bişey kaybetmem. Akılcı insanlarız neticede, radikal İslâm övücü ateistlerin kafasını sikiyim zaten.

      Sil
  34. Türk ruhu şart!17 Eylül 2017 23:59

    Ayetlerde namaz ile ilgili olan kısımları vericem sadece kısaltacam yani ayeti.

    Rüku ve secde için;
    BAKARA 43:Namazı istikametle kılın,zekatı gönlünüzden koparak verin,Allah'a rüku edenlerle siz de edin.

    BAKARA 125:.....Nitekim biz İbrahim ve İsmaile,"Tavaf edecekler,huşu içinde rüku ve secde edenler için temiz tutun" dedik.

    Alİ İMRAN 43:Ey meryem!Rabbine huşu içinde bağlan,secdeye kapan ve onun huzurunda eğilenlerle birlikte eğil.

    MAİDE 55:......O inananlar ki,namazı huşu içinde kılarlar,zekatı gönülden verirler...

    HACC 77:Ey iman edenler!Rüku edin ,secde edin.Rabbinize kulluk ediniz.....

    HİCR 98:Öyleyse Rabbinin adını anarak O'nun yüceliğini hamd ile dile getir ve hep onun huzurunda secde edenlerden ol.

    SUBHANEKE DUASI VE TESBİH İÇİN;

    ALİ İMRAN 41:.........Rabbini çok zikret ve sabah akşam onu tesbih et.

    RUM 17:Öyleyse akşama girdiğinizde sabaha kavuştuğunuzda Allahı tesbih edin.

    KIYAM,RÜKÜ,SECDE SIRALAMASI İÇİN;

    HACC 26:......Bana hiçbir şey ortak koşma,tavaf edenler,orada kıyama duranlar,rüku ve secde edenler için mabedimi temizle.

    NAMAZ SONRASI DUA İÇİN;

    NİSA 103:Namazı bitirince de ayakta,otururken ve uzanmış haldeyken Allah'ı anın ve güvenlik içindeyken namazlarınızı dosdoğru kılın.Çünkü namaz belli vakitler için müminlere farz kılınmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk ruhu şart!18 Eylül 2017 00:23

      NAMAZ VAKİTLERİ İÇİN;
      Anladığım vakitleri parantez içinde yazdım siz farklı yorumlayabilirsiniz.

      BAKARA 238:Namazlara ve orta namaza devam ediniz,gönülden bağlılık ve saygıyla namaza durunuz(Öğle,ikindi)(Medine)

      HUD 114:Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl......(Öğle,ikindi,yatsı)(Mekke)



      TAHA 130:......Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbini övgü ile tesbih et/namaz kıl.Gece saatlerinde de O'nu övgü ile tesbih et/namaz kıl.Gündüzün belli vakitlerinde buna devam et ki mutlu olasın(sabah,öğle,ikindi,akşam,yatsı)(Mekke)

      İSRA 78:Güneşin zirveyi aşıp batıya ağmasından gecenin karanlığının iyice çökmesine kadar namaz kıl;ve bir de sabah namazı okuyuşunu unutma ki sabah okuyuşu,oldu olası insanı her türlü manevi algıya açık hale getirir.( öğle,ikindi,akşam,sabah )(Mekke)

      RUM 17-18:O halde akşama eriştiğinde ,sabaha kavuştuğunda Allah'ı tesbih edin/namaz kılın.(sabah,akşam,yatsı)(Mekke)

      KAF 39:.....Güneşin doğumundan önce ve batışından önce Rabbini hamd ile tesbih et/namaz kıl.(sabah,öğle,ikindi)(Mekke)

      Ayrıca bu namaz vakitleri konusunda miraç olayında yok önceden 50 vakitmiş de ondan sonra Allah'la pazarlık yapılarak(haşa) 5 vakite indirilmiş gibi bir şehir efsanesi var. Burda efsane olan miraç değil
      pazarlık yapılmasıdır.
      Miraç olayı İsra suresinin hemen başında geçiyor.
      Bilinen indiriliş sırasına göre baktığımızda Taha ve Kaf surelerinin İsra suresinden önce indirildiği biliniyor.Yani zaten Taha 130 da ve Kaf 39 da 5 vakit namazın farz olduğu belli.

      Sil
    2. Bakın Kur'anda hükümler var işte. Daha çabanın lüzumu ne?

      Sil
    3. Merhaba Türk ruhu şart!,
      ayetleri iletmek yerine bir vakit için nasıl kılınır baştan sonra yazabilir misiniz.(inan ayetlerden tam çıkaramadım)

      ayrıca namaz vakitleri için yorumlamam bu şekilde demişsin.Ayetlerin yoruma göre anlamları değişmemelidir.

      aşağıdaki ayet için öğle namazı anlamını çıkaramadım.gündüzün bir tarafı ikindi ise diğer tarafının öğle olmasını anlayamadım
      HUD 114:Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl......(Öğle,ikindi,yatsı)(Mekke)

      düzeltme:

      "cemre, namazı nasıl kıldığını yazar mısın" yerine
      "namazın nasıl kılındığını yazar mısın" demem gerekiyordu.

      Sil
    4. Türk ruhu şart!20 Eylül 2017 23:30

      Adsız 16:27,
      Ayetleri iletmem gerekir çünkü kaynağımız onlardır.
      Attığım ayetlerde namazın rükunları olan rükunun ve secdenin Kuran'da olduğunu göstermek istedim.
      Hatta belirtmemişim kıyamda vardır.
      BAKARA 238:......Gönülden bağlılıkla Allah'ın huzurunda durun.

      NİSA 102:Sen de onların arasındayken kendilerine imamlık yapacağın zaman, sadece bir kısmı silahlarını kuşanmış olarak seninle namaza dursunlar. Onlar secdeye vardıklarında (diğerleri) sizin ardınızda dursunlar. Bu kez namazlarını eda etmemiş olan diğer grup gelsin, her türlü tehlikeye karşı müteyakkız ve silahlarını kuşanmış bir halde seninle birlikte namaza dursunlar. İnkarda direnenler sizi silahsız ve teçhizatsız yakalamak isterler ki, ani bir baskınla sizi gafil avlayabilsinler. Fakat yağmur dolayısıyla zorda kalır ya da hastalıktan muzdarip olursanız, (namaz sırasında) silahlarınızı bırakmanızda bir beis yoktur; yine de siz tehlikeye karşı tetikte olun! Kuşku yok ki Allah, inkarcılar için alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.

      Burada namaza ilk duran grup secdeye vardığında diğer grup arkanızda beklesin sonra namazı kılmamış olan grup gelsin onlarda kılsın deniyor.Yani anlıyoruz ki namaz secdeyle sonlanıyor. Eee diğer kıyam ve rüku sıralaması için mantıklı olan önce kıyam(ayakta durma),sonra rüku(eğilme), daha sonra secde(yere kapanma) geliyor zaten.Diğer kıraat (kıyam,rüku ve secdede) ne okuyacağın sana kalmıştır.

      Namaz konusunda Allah genel olarak yapılması gerekenleri söylemiştir.Bunlar kıraat,kıyam,rüku,secde,kıble gibi.
      Bunları yapmak zorundasın.Hangi durumlarda bunları yapmayabileceğini de(mesela "yönünü tayin edemeyeceğin bir yerdeysen" herhangi bir yöne dönerek namaz kılabilirsin ) söylemiştir.Ama geri kalan,
      namazda ne okunacağını sana bırakmıştır,ellerini bağlayıp bağlamayacağını sana bırakmıştır,ayaklarının ne konumda olacağını sana bırakmıştır,
      Yani Allah ,şekile değil niyete önem vermemizi söyler.
      Mezheplerin tefarruatlaştırıcı zihniyeti bizim kalben ibadet yapmamızı engelliyor.Mezhepler bize onu şöyle yap,bunu böyle yap,onu yapmazsan az sevap alırsın,bunu böyle yapmazsan kabul olmaz deyip bizi dinden soğutuyorlar. Sanane la istediğimi yaparım.Neyse mezhep konusuna girmiycektim de tutamadım kendimi.
      Yani demem o ki önemli olan kalbinin namaz kılması,namazı belirlenen hususlara uyduğun sürece istediğin şekilde kılabilirsin.

      Şunu atayım burada da anlatılıyor.Zaten ben de buradan aldım.Niye doğrudan bunu atmadıysam salak mıyım ne :))))) Neyse buyurun:
      https://www.youtube.com/watch?v=QuUJ8Afsgcc





      Hud 114 'de dediği gibi gündüzün iki tarafında ifadesine bakarsak gündüz kılınan iki namaz vardır.
      Öğle ve ikindi.diğerleri güneş doğmadan önce(sabah) ve güneş battıktan sonra(akşam ve yatsı),Yani gündüz iki namaz kılınır.Öğle ve ikindi.



      İSRA 78:Güneşin zirveyi aşıp batıya ağmasından gecenin karanlığının iyice çökmesine kadar namaz kıl;ve bir de sabah namazı okuyuşunu unutma ki sabah okuyuşu,oldu olası insanı her türlü manevi algıya açık hale getirir.

      Bu ayette "güneşin zirveyi aşıp batıya ağmasına , gecenin karanlığının iyice çökmesine kadar namaz kıl" ifadesinden güneşin zirvede olduğu zamanı öğle ,güneşin batıya ağmasını ikindi olarak kabul edebiliriz.
      Hud 114'deki gündüzün iki tarafında namaz kılın ifadesini ben İsra 78'e göre yorumlamışım.

      Kuran'a bir bütün olarak bakmazsak çelişkiye düşeriz.Kuran'da bir ayet bir başka ayet ışığında daha iyi anlaşılır. Kuran'ın üslubu böyledir.

      Sil
  35. Sonunda gizli faşist olan bu bloğun sahiplerini anlatan bir yazı yazılır ve "doğal ayıklanma" ile ayıklanıp, ortaya çıkıverirler...

    http://www.sozcu.com.tr/2017/yazarlar/soner-yalcin/beyefendi-2015864/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vasat sosyal darwinistlerin beyhude çabası ve megaloman eğilimlerinden doğan bencil eylemleri...

      Sil
  36. Bu kadar zaman kafi Cemre! Yeter artık Y-E-N-İ Y-A-Z-I Y-A-Z!!!!! Ayrıca blogumun tanitimini da yapayım bu zaman diliminde:
    https://selamburdamsnvarmi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  37. hadislerin varlığını matematik nasıl kanıtlar?
    El cevap 00000000000.. sonsuz 0 yan yana gelse hiç bir anlam ifade etmemektedir.
    fakat 1000000000... gibi bir hareket yaparak başına 1 getirirseniz olayın boyutu değişir.
    örneğimizdeki 1 Kur'an ı Kerim olmakla birlikte, onu aldığımız Rasullullah S.A.V efendimizi de ihtiva eder. dolayısıyla Hadisler ile ilgili konuşurken Kur'an ı Kerim i ilk telaffuz eden yani 1 başka bir sayının önüne geldiğinde yok sayılamaz bakınız 123456 selamlar

    YanıtlaSil
  38. Ersin. Namaz bahane karılar şahane desene;)

    Cemre. Hep sen göte geliyosun ama başkası yazıyor yazıları nasıl olcak bu iş?

    Ersin. HİPNOZ kitabını sana geri vermiş miydim? Hatırlamıyorum. Ama sen ezberlemişsin, hatta patentini almışsın.

    Orospu evladı önce doğru konuş, doğruyu kendin konuş. İnsanlıktan nefret etmen gölge bir benlikte takılıyor olmandan ileri geliyor olabilir. Çık dışarıda kendi gibi olan insanlar var.

    Kuranda hırsızın elini kes diyor yaş belirtmiyor. Sen bu illuminati dalgasıyla çok kişi toplarken buraya, çevirdiğini ingilizce makalelerden epey arakladın.

    Götünü kesmek lazım. Bu blogda masturbasyon yapan iki kişi var. Biri ersin biri cemre.

    Al blogunu kıçına sok. Millete küfür edip aristokratça eğitecekdiniz göya onları ama olmuyor. Sadece onlar da size sövüyor.

    Bi siktirin gidin. Amın oğulları.

    YanıtlaSil
  39. Cemre bu kadarı kafi artık yeni yazı yaz lan!!!

    YanıtlaSil
  40. Evet tam da plana göre hareket ediyorsun. Önce mezhepleri, hadisleri çıkardın dinden, şimdi sıra namaza geldi. Bir adım sonra yapacağınızı yazayım; budistler de namazdalar (dua ve hal olarak algıladığınız için) onlar da da oruç var kurban var. E o zaman onlar da doğru hatta bizden daha iyiler. Aaa aslında müslüman olmamıza gerek yok dersin. Sonra Edipsizin yaptığı gibi sekara cehennme demez, tevbe süresinin son iki ayetini 19'a ters olduğu için inkar eder tam dinden çıkarsın. EĞER DİNDEYSEN!! Bir tarafta tüm dinlerin tek dünya dini adı altında birşelmesini yazacaksın bir tarafta bunu yazacaksın. YEMEZLER.


    Yorumlara bakıyorum da burayı İSYANOĞLU, EDİPSİZ, TISLAMAN ve beraberce aslında bizden görünüp hatta hepimizden daha çok müslüman görünüp, belki kuranı bizden iyi bilip, Din-i Mübin-i İslamı zayıflatma isteyen LAWRENCE ler hayranları basmış. Ateistleri yazmadım onlar ateist olduklarını sanıyor ama aslında deistler onlara girmiyorum bile.

    Cemre kardeş, evvela müslüman mısın bilmiyorum, yazdığına göre öylesin, biz de zahire göre yazalım bari.

    Haşa hadis çöplüğü dediğin o hadislerin arasında şöyle bir hadis var;

    "Ümmetim delalet üzere ittifak etmez"

    Eğer 2 Milyarlık islam dünyasında sizin gibi düşünen, namazın; budistler, hıristiyanlar gibi aslında iyi huy, hal olduğunu düşünen kişi sayısı 50.000 kişiyi geçerse sizin için iki seçenek var;
    -ilki kolay olanı; imam şafinin fetvasına göre bu kadar kişi etkilediği ve son nefesinde itikaden sapık olarak gitmesine sebep olmanız sebebiyle katliniz.
    -ikincisi ise bizim seçeceğimiz yöntem, cahil hiçbir bilgisi olmayan ama fikri olan, içimizdeki LAWRENCE ların turnusol kağıdı olarak ifşa etmek. Evet bu biraz zaman alacak, belki bu zamanda itikatsız olarak ölecek olan ümmet olacaktır. Ancak burada bunu okuyanlar eğer şu zihniyetdeyseniz; hadisler güvensiz, mezhepler doğru değil ben kendi bildiğim gibi yaşarım, namazı zekatı kurandaki gibi yaparım. Sizi uyarıyorum bir din kardeşiniz olarak, doğru yolda değilsiniz. Allaha ve rasülüne itaat edin ayetinde olduğu gibi Allaha itaat ettiniz rasülüne itaati hadisler olmadan nasıl yapacaksınız, kendinize gelin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. La birader sen neyin kafasını yaşıyorsun şu dediğini yazarken hiç düşündün mü :
      Ancak burada bunu okuyanlar eğer şu zihniyetdeyseniz; hadisler güvensiz, mezhepler doğru değil ben kendi bildiğim gibi yaşarım, namazı zekatı kurandaki gibi yaparım. Sizi uyarıyorum bir din kardeşiniz olarak, doğru yolda değilsiniz.

      "Namazı,zekatı Kuran'daki gibi yaparım.Sizi uyarıyorum bir din kardeşiniz olarak, doğru yolda değilsiniz."
      Burada ne demek istiyon?
      Anlayamadım ,ya nerdeki gibi yapılacak?
      Senin hadis diye kabul ettiklerin eğer "Kuran'la çelişmiyor ve de Kuran'a sınır koymuyorsa" mümkün olabilir.(Mümkün olabilir diyorum hadislerin gerçekliği her zaman tartışılır.
      Çünkü bunlar peygamberimiz öldükten yıllar sonra yazılmıştır.)
      Ama burada ki insanlara "sadece Kuran'a göre yaşarsanız" doğru yolda değilsiniz dersen orada bir duracan!!

      EN’AM SURESİ 126- Bu, Rabbinin doğru yoludur. Biz, öğüt alacak bir kavim için âyetleri ayrıntılı olarak açıkladık.

      EN'AM 114:Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım? Halbuki size kitabı açık olarak indiren O'dur. Kendilerine kitap verdiğimiz kimseler, Kur'ân'ın gerçekten Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler. Sakın şüpheye düşenlerden olma!

      EN'AM 50: De ki: “Ben size, ‘Allah'ın hazineleri benim yanımdadır' demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size ‘ben bir meleğim' de demiyorum. Ben, sadece bana vahyolunana uyarım.” De ki: “Kör ile gören hiç bir olur mu? Hâlâ düşünmüyor musunuz?”
      Bu ayetlere bak bakalım ne diyor.

      Hele hele şu ayete bak sen

      Kamer 17,22,32,40:BİZ BU KURAN’I DERS ALINSIN DİYE KOLAYLAŞTIRDIK:ÖYLEYSE YOK MUDUR DERS ALAN?

      Burada da 4 kere vurgulanmış.
      Sen hadislere inanıyor olabilirsin ama burada gelip de "hadisleri yok sayarsanız doğru yolda değilsiniz" deme hakkın yok.
      Ayrıca şu ayeti de atmak istiyorum:

      NİSA 150,151:Allah'ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah ile peygamberlerinin arasını ayırmak isteyenler, “Kimine inanırız, kimini inkâr ederiz” diyenler, inanmakla inkârın arasında bir yol tutmak isteyenler var ya; işte onlar gerçek kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.

      Bütün bu ayetlerden sonra Allah'ın sözünün üstüne başka bir söze gerek yoktur.Ki zaten son peygamberimiz Hz.Muhammed 'de tersini yapmamıştır.Bu da kanıtı:

      HAKKA 44-47:Eğer Peygamber bize atfen bazı sözler uydurmaya kalkışsaydı, elbette onu bundan dolayı kıskıvrak yakalardık; sonra da onun şah damarını keser atardık. Hiçbiriniz buna engel de olamazdınız.

      Bir kere daha diyorum yanlış anlaşılmasın hadis diye iddia edilenlerin hepsi yanlıştır diyerek kestirip atmıyorum.Hadisler Kuran ile çelişmiyorsa ,Kuran'ın dediklerine ilave ve de eksiltme yapmıyorsa,Kuran'ın esnek davrandığı yerlerde kesin hüküm vermiyorsa,tam tersi Kuran'ın kesin hüküm verdiği yerlerde esnetmiyorsa ancak o zaman o iddialar hadis olarak kabul edilebilir.

      Ki zaten hadis diye kabul ettiklerinde bu özellikler varsa Kuran'ı kaynak almış oluyorsun.Ne gerek var başka söze?

      Sil
    2. Hadislerin gerçekliğini tartışan, kuranın gerçekliğini de tartışır. Evet sünnetsiz, hadissiz, icmasız, kıyassız bir din anlayışı sakattır, sizi doğru yola götürmez. Bize kuran yetercilerin sonu şekil A, B, C de var. Hadislere israiliyat karışmıştır demekle karışmış olabilir demek çok farklıdır. Eğer bu konuda yeni bilgin varsa söyle ya da beslendiğin kaynağa göre söyle de öğrenelim hangi zihniyeti temsil ediyorsun. Hadis çöplüğü demekle (haşa) hadislere israiliyat karışmış olabilir demek arasında en ufak tanımla art niyet var, en ağır tanımla münafıklık var.
      Ben de sana hadislerle alakalı şu ayeti yazayım;

      "O kendi hevasından konuşmaz. Onun

      konuşması kendisine İlka edilen bir vahy'den

      ibarettir". (Necm 3.4)

      Bu demek oluyor ki hadisi inkar eden kardeşlerim, ya da hadislere dolayısıyla sünneti dışarıda bırakmak isteyen nifakçılar, sünnet vahiydir. Hadisler de vahiydir.

      "Eğer Muhammed kendinden bazı sözler uydurup da bizim söylediğimizi iddia etseydi, elbette ki onun gücünü kuvvetini alır ve şah damarını keserdik. İçinizden biç biri de buna engel olamazdı" (Hakka44,47)

      10 a yakın ayet daha var hepsini yazmayacağım merak ederseniz açıp bakarsınız.

      Hadisi dışarıda bırakmak, sünnetsiz bir islamı dolayısıyla günlük hayatın taaa dışında ulaşılamaz bir islam anlayışını yerleştirmektir. BUNU BURADA YAPTIRMAZLAR.

      Sil
    3. La kardesim o kadar yazdim ayetlerle aciklamaya calistim Kuranın açık oldugunu sikko gibi hadisler yalandir diyerek de atmadigimi soyledim.

      Sen diyon ki hadislerin gercekligini tartisan Kuran i da tartisir.Çüşssssss bee dayiii bunu nasil cikardin la ordan helal olsun ne diyim.

      Yazdigin ayetlerden nasil hadislerin oldugunu cikardin anlamadim.Bunu sen acikla bakalim.

      Hem bana lütfen hadislerin %100 dogru oldugunu gosteren bir sey sun ben sana Kurani sundum karsina Kuranin acik oldugun dair.

      Ben dedigim gibi kurana sinir koyan ver celisen hadislere inanmiyorum.Bunlarin peygamberimize yapilmis bir iftira oldugunu dusunuyorum..

      Kusura bakma ben dogrulugu %100 olmayan hadis diye iddia edilen seylere süpheyle bakarim.Böyle bir sey goze alamam.

      La ayetleri kendin yazmisim bee peygamber vahiyden baska bir soz soyleyemez diyor sen nasil olurda peygamberimiz oldukten yillar sonra kaleme alinmis seyleri peygamberimiz soyledi diye balıklama kabul edersin?

      Hem sünnet dedigin seyler nedir bir de onlari yaz bakalim?Merak ettim.



      Sil
    4. Tamam işte ayrıldığımız yer burası, kuranın gerçek olduğuna iman ediyorsun sorgusuz sualsiz. ama kuran' da "O hevasından konuşmaz" dendiğinde, "Allaha ve rasülüne itaat edin" dendiğinde, onunla hadisleri kastetmeyecek te ne olacak mesela. İçine israiliyat karışmış hadisler elbette olabilir, ben doğru diye iman ediyorum, senin bir kitaptan değil de kendi bilginle şu hadisler şu gerekçelerle uydurmadır diye yazmanı bekliyorum eğer arapça bilgin varsa.

      Sil
    5. Yav kardeşim,
      Arapça'yı bilmem ,okumasını dahi yarım yamalak belki okurum.

      Hakka 44-47 yi sen de yazmışsın ben de yazmışım.
      İşte orada da diyor ya hani;
      Bizim söylemediğimizi biz söylemiş gibi söyleseydi şah damarını keserdik diye.

      Be kardeşim, elini vicdanına koy ön yargılarını bir kenara bırak,burada Allah böyle demiş.Allah'ın dediği şeyler zaten Kuran'da değil mi?

      Senin hadisdir doğrudur dediğin şeyler Kuran'da yoksa sen bunları nasıl olur da peygamberimiz söylemiştir diye kabul edersin ben bunu anlamıyorum.
      Kitaptan değil de diyorsun kendi bilginle açıkla. ee ben sana doğruluğu %100 olan kitaptan ayetler sundum Kuran'ın ayrıntılı olarak açıkladığına dair.

      Sen Allah'a güvenmiyorsun da benim bilgilerime(ki Arapça'yı sular seller gibi okuyup anlayıp yazsam dahi %100 doğru olamam) mi güveniyorsun?

      Misal zekatın ölçüsünün 1/40 olarak belirlenmesi hadis denilen rivayetlerin sonucudur.

      Ama Kuran'a bakarsak(%100 doğru olduğuna inanıyorsan eğer!!!) böyle bir ölçü yoktur.
      Zekatı gönlünüzden koptuğu kadar der.
      Ee misall 100000 Tl geliri olan biri bu rivayete göre 2500 tl verecek.Oh zekatımı verdim geri kalan 97500 cukka.(Böyle düşünmeyenler olabilir ama şuan ki gelir dağılımına bakarsak böyle düşünenlerin çoğunlukta olduğunu görmemiz çok zor değil)Kişi başına düşen gelir 10000 bin dolar deniliyor.
      Nerede benim 10000 bin dolarım??????

      Lütfen !! "Kuran bana zekatımı ne gader vereceğimi söylemiyor hülooo ben hadislere bakayım ozaman" düşüncesinin arkasına sığınıp işimize geldiği gibi dini yaşamayalım.

      Sil
    6. Kitaptan konuş dediğim elbette Kuran değildir, beslendiğin mezhepsizlerin kitaplarını kastediyorum.
      Hem arapça bilmeyeceksin hem de din bölücülerinin fitnecilerinin oyunlarına geleceksin.

      40 ta 1 minimum ölçüdür, hatta cimrilerin zekatı diye bilinir. Ebubekir efendimiz malının tamamını bağışlamıştır islam için, ve daha nice sahabeler...

      Önyargıda olan sensin çünkü inkar ediyorsun, hadisi inkar ediyorsun arapça bilmemene rağmen başkalarının laflarıyla.

      Ben de diyorum ki ya yanlış yoldaysan hesap gününde; ümmetim diye diye çırpınan efendimizin karşısında mahçup olursan.

      Dünyadaki 2 milyar müslümanın % 90 ı ehli sünnet ise ve bu mezhepsizlik fitnesinin dini parçalama işi olduğunu düşünmemek saflık.

      Şimdi bir hadis yazacağım;

      Ümmetim delalet üzere ittifak etmeyecektir.

      şimdi o hadis güvenilir mi diyeceksin beni de güldüreceksin.

      Sil
    7. La kardeşim sen anlamak istemiyon bence yada deliliğe vuruyon kendini heralde sana Kuran'ın %100 doğru olduğunu ve hadislere gerek olmadığını yazdım yukarda.
      dayandığım kaynak mezhepsizlerin kitabı değil zaten. yine anlaman için birdaha söylüyorum
      %100 doğru olan Kuran'da da diyor ki:

      Ali İmran 103: Topluca Allah'ın ipine sımsıkı sarılınız, ayrılığa düşmeyiniz, Allah'ın size olan nimetini hatırlayınız; hani birbirinize düşmandınız da, O kalplerinizi kaynaştırdı ve O'nun lütfu ile kardeş oldunuz. Ateşli bir çukurun kenarındayken, ondan sizi O kurtardı. İşte Allah, âyetlerini size böyle açıklıyor ki doğru yolu bulasınız.

      Sen bunu yavaş yavaş sindire sindire oku bi ne diyor???
      Mezhepsizlik fitne mi diyor??

      Bak sen (yine hatırlatayım belki unutumuşsundur)%100 doğru ve çelişki bulunmayan Kuran'a karşılık sen yine bana peygamberimizin ağzından çıkmış olma ihtimali %100 olmayan hadis diye kabul ettiğin şeyi söyleyeceksin benden bu kadar birader.
      Sen doğru bildiğine uy ben de doğru bildiğime uyayım.Ula sen bir tane ayet göster gözünü seveyim mezheplere ayrılın dediğine ait cevap yazmayacağım artık.
      Unutma ki:
      En'am 116: Yeryüzündekilerin çoğunluğuna uyarsan, seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar zandan başka bir şeye uymazlar ve onlar sadece yalan söylerler.

      Sil
    8. Ben 2 milyar islam ümmetinden ayrı, protest düşünen biri değil bilakis ümmetçiliği savunan biriyim, sizin gibi ayrılıkçı düşünenler, selefiler, kuran yeterciler asıl birlik olmadan kaçan, müslümanları klasik müslüman olarak gören, islama yeni bir bakışla "portest müslümanlık" anlayışını filizlendirmeye çalışanların oyunlarına gelenler asıl yoldan ayrılanlardır. Özellikle oyunlarına gelen diyorum çünkü bunu şimdi anlayamazsın inşallah kısa zamanda anlar tövbe edersin. Sizin kimin ekmeğine yağ sürdüğünüzden bile haberiniz yok. Şu mübarek cuma gününde sapıklığa düşen veya o yolda olan tüm ümmetin yollarını doğruya çevirir Rabbim İnşallah.

      Sil
    9. Son ayetten sen müslümanları mı anlıyorsun çoğunluk dediğinde pes. Basi bir soru şu an 8 milyar nüfus içinde müslümanlar çoğunluk mu? ya da 6 milyar kişi 2 milyar kişiden az mı? yeryüzüneki çoğunluk 6 milyar mı 2 milyar mı?

      Sil
    10. 1.yorumu yapan kimlerin ekmegine yag caliyomuyuz soyle de bilelim

      2.yorumda da fark ettiysen musluman ayrimi yapmiyo insanlar diyo sen kendini insan olarak gormuyon mu?

      Sil
  41. Yorumlara mı gülsem yazıya mı? Burada şu nedenden şudur budur demeyeceğim. Hadisleri ve ehli-sunnet düşünceyi "Kuranda tüm bilgiler var hadise gerek yok ehehe" gibi bi tezle çurütmeye çalışıyorsunuz. Dini bölmeye çalışıyorsunuz. Yaduhiler nasıl kılıyordu önceden diyen deha (xdxd) son ve hak din müslümanlık;). Tezin destekleyenleri ehli-kuran veya kuranoidlerdir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EEE kardeşim sen böyle düşündüğüne göre Kuran'ı okumadığın belli oluyor sana dayatılan bilgilerle dini yaşadığın aşikar gözüküyor

      Sil
    2. 14:45 te yazan kişi;
      aramıza bir de medyum memiş katıldı. bak bak kuranı okumadığını nasıl da anlamış...

      Sana dayatılan bilgi derken sen arapçayı yaladın yuttun heralde :D kuranı okumaktan bahsetmiyorum şimdi ilkokulda öğretiliyor.

      Sil
    3. Kuran'ı az biraz okusaydın "hadis ve ehli sünnet" düşünceye gerek yok demekle dinin bölünmeye çalışıldığı yargısını çıkarmazdın sanırsam.

      Sil
    4. O zaman sana bir mantık dersi vereyim;

      Namaz kılmayan kafir olmaz ama kafirler de namaz kılmaz.

      Sil
  42. En komiği; blog yazılarını yazan başkası, yorum yazan kendisi, cevap veren yine kendisi:)))))

    harbi gerizekalı

    YanıtlaSil
  43. Metecan'ı bulsa sikecek abaza amına koim, tanrıyı karı zannediyor, delik arıyor varsa kaycak

    YanıtlaSil
  44. Kafka kim sen kim lan dangoz. Git intihar et, sokturtma gregor samsana, ezik PİÇ.

    YanıtlaSil
  45. Annesi yosma... Aç gözlerini oku: ANASI SÜRTÜK

    YanıtlaSil
  46. Babanda joy'du, babanda...

    YanıtlaSil
  47. Bi de taşağın olsa iyiydi ama napalım, korkaklık yahudilere özgü değil ya. korkak göçmen;)

    YanıtlaSil
  48. Malın akıllı olma ve espiritüer olma kriteri şöyle:

    "livvercin isveç üretimi bir jean olabilir mi? :))"

    MAL AMINAKOİM, HARBİ MAL. İŞTE MAL:

    https://www.blogger.com/profile/01582917175921050102

    Bu lavuk yazıyor yazıların çoğunu.

    YanıtlaSil
  49. ve elbette namaz kılmıyor. takiyyeci amcık. hayatı yalan...

    YanıtlaSil
  50. illuminatiden girip namaz kılmamak için bahaneler volum4.
    Sen proje ekibindensin anladık ta sahibin nerde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaw adam bu kadar emek verip yazıyor ve sen de böyle sikimsonik bir kanıya varıyorsun.Eleştirmek ne kadar basit değil mi?

      Adam illuminati denilen şeyin adı her ne boksa işte onun projelerini tutarlı belgelerle sunmuş burada.

      Ve o mezheplerin teferruatlaştırıcı zihniyetinin de namaz gibi bir ibadetin şekle büründürdüğünü, anlatmaya çalışmış.Neyse zaten kamuoyunda oluşan islamofobi'yle oluşan bir zihniyet var.Çünkü illuminati denilen oluşumun projeleri, dinleri bitirmek ve bu yüzen islamı kötü göstermeye çalışıyorlar.

      Eee sikko da diyor ki(benim kendi düşüncem),zaten böyle boktan bir durumda olduğumuzun sebebi Kuran'ın anlaşılmamasından kaynaklandığını söylüyor.
      Hadisleri savunanlar da buna karşılık namazın Kuran'da açıkça anlatılmadığını öne sürüyor.

      Sikko da: namaz gibi bir ibadetin Kuran'da gerektiği kadar açıklandığını söylüyor.

      Yani diyor ki: Gerizekalı gibi, Namaz Kuran'da anlatılıyor mu? Nasıl kılınacak ? gibi şekle boğdurulmuş şeyleri tartıştığımız sürece burnumuz boktan kurutulmaz diyor.

      Sen de meşallah beyin kıvrımlarını kıvılcıma boğdurarak enfes! bir yorumla çok iyi özetlemişsin.Tebrik eder ve
      Hayatında başarılar dilerim

      Dipnot: Sikko'nun avukatı değilim ben onun kayanatasını....:)))

      Sil
    2. He yavrum he avukat dilsin ama 15 satır yazmışsın.

      Sil
  51. Öldükten sonra anlaşılacağını düşünen eziklerin yönetmeye çalıştığı bir blog ve araklanmış, çalıntı içeriği...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya tutarsa sen ne tutacaksın dohtor efendi. Sen lokmanın hekimlerinden değil apollonun piçlerinden misin?

      Sil
  52. Benim yıllar önce okuduğum michael değilsin. Şu karmaşık dünyadaki esrarlı toplulukları kötü adamları ve kötü adamların davranış biçimlerini seni okuyarak daha iyi anlamıştım. Hiç unutmadığım bir cümlen vardı. "Kötü insan 1 yanlışı empoze etmek için 99 doğru cümle kurmaktan esirgemez kendini" demiştin. Şimdi bakıyorumda... dini konularda konuşmaya çalışan "kötü" adam diye damgaladığım ağızlarla aynı olmuş ağzın. Vebal.. kelimesini duydun mu? Zina içki kumar. Herbiri telafi edilir tevbesi kabul olur günahlardan. Ama tek Hak dini bozmaya çalışmanın vebalini niçin yükleniyorsun! İnsanları yanlış yönlendirerek aslında bi gram bile umrunda olmayan meselelere niye yorum getiriyorsun! Oyuncaklar.. çocukların sıkılınca yahut daha güzelini görünce kenara fırlattığı nesnelerdir yalnızca. Sende bunu unutma!

    YanıtlaSil
  53. Maykil bu konuda Adam gibi yazmak istiyorsan sana ipucu vereyim. ISLAM dini rivayet dinidir.Kuran-Kerim once Rasule Cebrail vesilesiyle ulasmis bizede rivayetle ulasmistir.Kuran yaklasik 155 sahabeden rivayet edilerek bize ulasmistir. Hadisi seriflerde bize rivayet yoluyla ulasmistir.Ayette Rasul nefsinden konusmaz der. O size ne emrettiyse onu yapin der.Neyden nehyettiyse ondan sakinin der. Bir Rasul ummetine wc ye giderken ne yapmasi gerektigini detayli anlatmisken Namazimi anlatmayacak. Hadis usulunu bilmeden hadisleri yargilamak cok yanlis.Mesela en sahih hadis kitabi kabul edilen Buharinin Sahihi kendisi sahih dedigi icin sahih kabul edilmemistir.Sadece Sahihi Buhari icin tarihte 700un uzerinde tahkik tahric amacli eser yazilmistir. Ummetin alimleri bunca arastirmalar sonucunda en sahih eser kabul etmistir.Maykil arkadasim alimlik yapmak istiyorsan once Arapcayi ogren sonra tefsir usulunu ogren sonra fikih usulunu sonrada hadis usulunu ogren. Kurani dilbilgisi irab olarak 13 ciltlik bir eser var Irabul Kuran. Tefsir kitaplari Tabler, ibn Kesr, Kurtubi, vesaire binlerce tefsir kitaplari var. Fikihta ha keza aynidir. En zoru hadis usuludur Rical ilmini bilmen sart. Hadis konusunda yizyilimizda yasamis Nasuriddin Albaniyi okumalisin. Ozellikle hadis tahriclerini. Bak Maykil sen beden egitimi mezunusun TERSANEDE GEMI INSAA ETMEYE CALISIYORSUN en azindan itu gemi muhendisligi mezunu olki gemi insa edebilesin.Hadisler konusunda ahkam kesmen için cok sey yapman gerekiyor cooooook. Egitim sart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yazı olmuş kardeş Allah sizin ilminizi artırsın

      Sil
  54. Allah insanları doğruya kavuşturacak bir kitap indirecek ve de onu 155 sahabenin rivayetlerine emanet edecek hee he paşam hee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu din bir kişiyle başladı o beğenmediğin rakamdan gelen insanlarla bu din ayakta rakamı azmış buldun. Allah kuranda insanların çoğunluğuna uysana sizi haktan sapıtır lar buyuruyor. Demekki ölçü çoğunluk değil. Dinde anlayış fıkıh sahibi allahın seçip razı olduğu insanlar olmak gerekiyormuş.

      Sil
  55. Seni takip etmemi bana eski sevgilim söylemişti. Bir hevesli bak takip et çok güzel yazılar paylaşıyor. Bende merak ettim bir baktım sonra takip ettim. Bana bunu diyen eski sevgilim ise intihar etti. O ki hayata bir hevesli olan herşeyi başarıcağını düşünen adam. Şu yazdığın şeylerin içinde çoğu insan kendini bulmuştur emin olabilirsin. Aa resmen beni anlatmış diyen çok insan olmuştur ki ben kendimi zorluyorum. Hadi diyorum kalk yeniden başla her seferinde bunu yapıyorum. Kısır bir döngü sanki tam rüyanın en güzel yerinde uyanırsın ya da bir yerden düşerken tam yere çakılcakken uyanırsın ya tam öyle bir şey yaşıyorum. Yoruldum. Kendime hep sanşsız derim zaten. Hiç olmadık insanın bütün işleri yolunda gider. Adam kolunu bile kıpırdatmaz. Ben çabalarım, çırpınırım, batarım, çıkarım yine de elimi attığım herşey de mutlaka bir şey çıkar ama sonra yine baştan başlıyorum. Bu güç değil tükendiğimin farkındayım ama nasıl oluyorsa bir şey beni buna inandırıyor sanırım. Bir çocuğa bir şey yaptırmak için şekerle kandırmak gibi benimde beynimi herşeyin güzel olacağına dair kandıran bir şey var bunları bana yaptıran. Seni de kandıran bir şey olmalı.. Seni de ayağa kaldıran bir şey olmalı.. Bunları niye yazdım bilmiyorum. Sanırım benim de içimi dökmeye ihtiyacım varmış.

    YanıtlaSil
  56. Hayır çok yanlış düşünüyorsun. Hadisi, sünneti dinden çıkaramazsın. Geriye bir şey kalmaz. Şunu yapmayın artık ya. Bir şey araştırmadan, bilmeden kendi kendinize yorumlar çıkarıp hadis düşmanlığı yapmayın. O kadar din âlimi, hadis âlimi var. Bir siz mi akıllısınız şimdi? Sen hadisi çıkarırsan fıkıhta kalmaz tefsirde. Mutezile misin sen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fussilet 44 ne dıyor .araba yabancı dılde kuranmı olur yabancı dıle peygambermı olur araba tabıkı arap peygamber arapca kuran ayet olucak dıyor .pekı bız arapmıyız bız neden demıyoruz Türke arapca ayetmı olur .bugun bu sıkıntı hat safada yasanmıyormu .1 ayetı 20 hoca farklı yorumluyo .kuranın tam anlamı ile çevırı için çok uzun zman egıtım almak gerekmıyomu .bu egtımı almayanlar kendı kafalrına gore yorumlamıyolarmı .ben camıye gıttıgımde hocanın arapça okugu duaları kıldırdıgı namazdakı surelerın hıcbırını anlamıyorum .cunkı Türke arapça dua okuyo fussilet 44 den yola cıkarak haklılık payımızda gosterıyor.ee dıyoruz turkce meallarıne bakalım anlıyalım Allah bıze ne demıs ne emretmıs bılelım dıyoruz sabıt aynı ayetı 20 farklı sekılde yorumlamıslar kıme ınanıcaz bız kımın pesınden gıdıcez .bırı dıyor azap var bırı dıyor yok .hangısı dogru ?bırı dıyor hadıslere guvenın bırı dıyor hadısler uydurmadır vs vs vs uzayıpta gıdıyo nasıl bu vede kuranda cezalar sureklı cehennem atesi ıle ıle alakalı ateş ıcad olmadan oncekı ınsanlar cehennemde dunyada hıc gormedıklerı ateştemı yanıcaklar .mekke medınede namaz vakıtlerı gunese gore kılınırken kutuplarda neye bakılarak kılınıcaktı ? bugun ıcın kabenın saatıne gore kılın dıyor saat ıcat olalı ne kadar oldukı? kuran evrenselmıdır asıl soru bu

      Sil
  57. Üzerinden bin küsur sene gecmis ancak hala islami yaşam nedir netlesmis degil herkesin kendine göre ayrı kaynakları,hadis kitapları ve alimleri var. Allah neden bu kadar yorum yapılan bir dini bize gönderdi. islamiyet milyon parçaya bölünüp milyon tanede farkli görüşe sahip bir din oldu. Allah kimsenin üzerinde tartışmayacagi farkli görüşlerin olmadığı bir din indirmeye gücü mu yetmedi.

    YanıtlaSil
  58. Kardeş, namaz kılarken kuran'a bakarsak hangi rekatta ne yapılacak, ne zaman secdeye gidilecek, rükuda ne okunacak vs. nereden anlayacağız?

    Eğer anlayamayacaksak, "kuran tek kaynaktır" tezin çürümüş oluyor. Bence hadisleri kabul etmen gerek. Ya da ne kitabı ne hadisi takip eder dinden çıkarsın olur biter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://1drv.ms/b/s!AseGX-bijAE9g9Nr1vnZFldJNElSwg

      Sil
  59. Sünnete, hadislere inanmıyorsan kitaba neden inanıyorsun ki? 1400 yıl önce birkaç insan biraraya toplanıp yazmış da olabilir. "Ama kitap çok ikna edici, çok tatminkar" diyebilirsin. İskenderiye kütüphanesi olsun, Roma'da yazılmış kitaplar olsun, Antik Yunan yazıtları olsun, oldukça bilgi içerikli çok fazla eski kaynak var. Çin'de 2000 yıldan daha eski Tao te Ching var, açıp okursan hayata ve insana dair ne kadar güzel çıkarımlar yapıp öğütler verdiğini görürsün.

    Olay sadece Kuran'da değil yani, dünya büyük.

    Bence inancını gözden geçirmen gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://1drv.ms/b/s!AseGX-bijAE9g9Nr1vnZFldJNElSwg

      Sil
  60. Enbiya 107 :biz seni alemlere rahmet olarak gönderdik!! (Hani yolun sadece kur-an yolu ya ondan yazdim)
    1.rahmet kelimesini arastir muhakkak rahmet uzerine inecekdir
    2.islam kolaylik dinidir zorlastirma Kurani okuyup anlamaya omrun yetmez sen yine indigi donemi dikkate al
    3.ermisin kadinmisin bilmem ama kafana gore nefsine guzel yerleri alipda yorumlama hani su beyenmedigin safsataci saklli imamlardan farkin kalmiyo
    4.Kuran sandigin kadar basit anlasilir ve net olsa her bir dagin tepesine eteklerine indirilir naparsiniz yapin okuyun bunlar kurallariniz maddeleri uygulayin uygulamazsaniz cehenneme uygularsanız cennete gidersiniz der ademoglunu bir kitapla basbasa birakirdi
    5.kafamizin icindeki o kucuk kivrimli beyincik denilen organ kurani anlamaya yeticekdise bize sonsuzlugu anlatan ruh uflenmezdi Bedeni degil ama ruhu anlamaya anlatmaya Aşk denilen meşke ihtiyac var
    5. anladigini bildigini kafanda butunlestirdiklerini paylasiyosun bunuda bildigini yazarak bloglar olusturarak farkinda olmadan muhabbetle yapiyosun aslinda her bir yazinin yorumlarinda cevap verenlerde bulamadigin o kucucuk beyninin ve ruhunun anlamadigini ariyosun
    6.etrafini kendine benzeyen bir yigin insancikla doldurabilir muthis beyin firtinalari yaparak kurani yorumlayabilir sonunda cihat cigliklariyla sende bir orgut kurabilirsin ama asla aslaa ruhunu doyuramaz daima boslukda kalirsin
    7.kendini koyver gitsin daha kolay...o vakit sen onu aramadan o seni bulur...

    YanıtlaSil
  61. ulan kaynatasizlar, kaynatalilar.. bakin bunu 1 kere yapin tamamdir.. 150 sene ihlas uzere ibadet etmek az mi.? daha ne isyonuz laa..yetmiyor mu.? namazla, orucla ne ugrasiyonuz daha hala. https://www.youtube.com/watch?v=tHycBic5p4w

    YanıtlaSil
  62. Birisi "Aristokrasinin olmadığı yerde medeniyet de olmayacağı için..." lafindan rahatsiz olmus.. Ayrica ""Muhammed yönetici elit kabilelerden değildi. Alt tabakadandı,fakirdi."" diye de eklemis. sen nasil muslumansin hic mi.. Muhammedin hayatini okumadin.. Zeyd kimdi Muhammed`in kolesiydi, Evlatligi yapttiniz. Savas ganimeti Cariyeleri neydi. ?....bir nevi koleydiler. Aristokrat sinifi dedigin; koleleri, cariyeleri olan siniftir zaten. "Aristokrasinin olmadığı yerde medeniyet de olmayacağı için..." derken kendi gorusunu soyledigini zan etmiyorum. Bunu Antroloji ve diger bircok bilim dali uzmanlari da yillardir soyluyor.. Okumadan ogrenmeden fikir sahibi olmaya kalkiyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://1drv.ms/b/s!AseGX-bijAE9g9Nr1vnZFldJNElSwg

      Sil
  63. Güneş bütün enerjilerin kaynağıdır. Kuran’da namaz, oruç ve haccın zamanları güneşin hareketlerine göre düzenlenmiştir. Sabah-Öğlen-Akşam Vakitlerinin normal olarak oluşmadığı dünyanın kutup bölgelerinde; namaz ve oruç başlangıç ve bitiş vakitleri için Mekke takvimine göre hareket edilmesi uygundur.
    Zaman Kavramı Bütün Soruların Cevabıdır.

    https://1drv.ms/b/s!AseGX-bijAE9g9Nr1vnZFldJNElSwg

    YanıtlaSil
  64. Allah vardı. Zaman yoktu. Allah önce zamanı sonra evreni varetti. Senide zamandan sonra yarattı.
    Zaman kavramı bütün soruların cevabıdır. (Linkteki makalede detaylar var)

    https://1drv.ms/b/s!AseGX-bijAE9g9Nr1vnZFldJNElSwg

    YanıtlaSil
  65. Bakara 43.ayet: namazı kılın zekatı verin rüku edenlerle birlikte rüku edin.namazın kuranda geçen karşılığı salattır.'salat etmek' rüku diz çökmek.azıcık çalıştırın şu saksıyı neden namaz kelimesi dışında uygulanış şekli yazılmamıştır.olmadığı için olabilirmi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://1drv.ms/b/s!AseGX-bijAE9g9Nr1vnZFldJNElSwg

      Sil
  66. Hadislere neden bu kadar karsisin acaba, net bi cevap verir misin

    YanıtlaSil

Bu blog'a yapılan her yorum, o yorumun sahibini bağlar. Ayrıca makaram sarı bağlar.

3. şahsa hakaret olmadığı müddetçe asla yorum silmem. "Bu yorum yazar tarafından silindi" ibaresi, eğer o yorumu yazan kişi kendi yorumunu sildiyse çıkar.